ایرانیان جهان
مجازات زندان برای افرادی که از کشور‌های «فهرست قرمز» به انگلیس سفر کنند
چهارشنبه 22 بهمن 1399 - 12:22:05
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / با شیوع هرچه بیشتر کرونا، وزیر بهداشت انگلیس از مجازات 10 سال زندان برای افرادی خبر داد که از کشور‌های «فهرست قرمز» به این کشور سفر می‌کنند.
به نقل از شبکه فاکس نیوز، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس دیروز سه شنبه اعلام کرد هر مسافری که از کشور‌های «فهرست قرمز» به انگلیس سفر کند با جریمه‌های سنگین از جمله مجازات 10 سال زندان مواجه خواهد شد.
این سیاست جدیدی در انگلیس است که از روز دوشنبه اجرایی شده است.
هنکاک گفت: ما حتی با افرادی که اطلاعات نادرستی را در فرم موقعیت یاب مسافر ارائه دهد، برخورد سختی خواهیم کرد. هرکسی که اطلاعات دروغ در این فرم ارائه دهد و طی 10 روز گذشته در یکی از کشور‌های «فهرست قرمز» بوده باشد و این موضوع را پنهان کند با مجازات 10 سال زندان مواجه خواهد بود.
وزیر بهداشت انگلیس پیشتر نیز گفته بود ساکنان انگلیس و ایرلند که قصد دارند از کشور‌های لیست قرمز به کشورشان باز گردند، باید یک بسته قرنطینه برای هر نفر به قیمت 2400 دلار که محل اقامت، آزمایش و سایر موارد را پوشش می‌دهد، خریداری کنند.
فهرست قرمز شامل 33 کشور از جمله آفریقای جنوبی، پرتغال و تمام آمریکای جنوبی است که به دلیل نگرانی در مورد انواع جدید ویروس کرونا، سفر به انگلیس از این مناطق ممنوع است.
هفته گذشته هنکاک در مصاحبه‌ای عنوان کرد که فیلم «سرایت» تولید سال 2011 در توسعه واکسیناسیون در انگلیس تاثیرگذار بوده است.
روزنامه ایندیپندنت گزارش داد که انگلیس در روز سه شنبه 12364 مورد جدید و 1052 مرگ را ثبت کرده است. مجموع جان باختگان کرونا در انگلیس به 113 هزار و 850 تن رسیده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/222711/مجازات-زندان-برای-افرادی-که-از-کشور‌های-«فهرست-قرمز»-به-انگلیس-سفر-کنند
بستن   چاپ