ایرانیان جهان
تحلیل روز؛ بازخوانی سیاست‌های فرانسه علیه جبهه مقاومت
جمعه 24 بهمن 1399 - 2:29:16 PM
ایرانیان جهان-   به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما ؛ ریشه بسیاری از منازعات فعلی در منطقه غرب آسیا به دلیل انعقاد قرارداد شوم بین انگلیس و فرانسه در سال 1916 است که نه بر اساس واقعیت ها بلکه بر اساس منافع کشور های استعمارگر تهیه شد؛ «مارک سایکس» وزیر خارجه انگلیس و «فرانسوا ژرژ پیکوی» وزیر خارجه فرانسه در 16 مه 1916، در نشست محرمانه ای در لندن با ترسیم خطوط ارضی، کشور های عربی منطقه غرب آسیا و سپس دولت های آن را، بر اساس منافع استراتژیک خود مشخص کردند.
انگلیس و فرانسه با قرارداد سایکس پیکو بذر کینه و فتنه را درمنطقه غرب آسیا پاشیدند و تحمیل رژیم غاصب صهیونیست، مهمترین نتیجه فضا سازی های این قرارداد بود.
بیش از 100 سال از این قراداد شوم می گذرد و دولت فرانسه درصدد است بار دیگر بر مردم منطقه غرب آسیا سلطه یابد؛ اما اکنون جبهه مقاومت، مانعی بزرگ در برابر خواسته های شوم فرانسه است.
در این نوشتار سیاست های فرانسه علیه جبهه مقاومت بررسی می شود.
ایران
فرانسه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش های زیادی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به عنوان محور جبهه مقاومت انجام داده است که این جنایات از کسی پوشیده نیست.
حمایت مالی و نظامی فرانسه از صدام دیکتاور معدوم رژیم بعث عراق یکی از جنایات فرانسه علیه ایران است؛ صدام از فرانسه تسلیحات زیادی برای هشت سال جنگ علیه مردم مظلوم ایران دریافت کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/223144/تحلیل-روز؛-بازخوانی-سیاست‌های-فرانسه-علیه-جبهه-مقاومت
بستن   چاپ