ایرانیان جهان
سازمان بهداشت جهانی واکسن آسترازنکا را تایید کرد؛ شروع واکسیناسیون در استرالیا از 22 فوریه
سه شنبه 28 بهمن 1399 - 11:53:03 AM
ایرانیان جهان-

با وجود اینکه واکسیناسیون کرونا در 90 کشور دنیا شروع شده است ولی استرالیا در میان این کشورها قرار ندارد و دلیل این مساله به گفته مقامات استرالیا انتظار دریافت اطلاعات دقیق ناشی از تزریق به مردم دنیا است.

هم اکنون واکسن فایزر در استرالیا مورد تایید قرار گرفته است و اولین محموله واکسن فایزر از کشور بلژیک وارد استرالیا شد. اولین محموله این واکسن 142 هزار دوز است که  برای واکسیناسیون افراد فعال در مراکز قرنطینه در استرالیا، فعالان در فرودگاه ها و گروه های پرخطر در گمرک و هتل ها و کادر درمان اختصاص خواهد داشت و سپس ساکنان خانه های سالمندان واکسن را دریافت می کنند.

طبق گزارش وزارت بهداشت کشور استرالیا از روز 22 فوریه سال جاری  تزریق واکسن در این کشور شروع می شود. واکسیناسیون در این کشور در شرایطی شروع خواهد شد که این کشور 25 میلیون نفری بالغ بر 20 میلیون دوز واکسن از شرکت فایزر خریداری کرده است و این واکسن در فواصل زمانی مشخص طی پنج ماه وارد کشور می شود.

انتظار می رود تا انتهای ماه مارس 60 هزار دوز واکسن در این کشور تزریق شود. وزیر بهداشت استرالیا تکید کرد: «اولین مرحله تزریق واکسن با کندی انجام می شود ولی از انتهای مارس هر هفته 80 هزار دوز واکسن در این کشور تزریق خواهد شد و تا ماه اکتبر تمامی مردم در برابر کرونا واکسینه خواهند شد.»

او به واکسیناسیون تمامی افرادی که در استرالیا ساکن هستند اشاره کرد و گفت: «تمامی مردم واکسن را دریافت خواهند کرد و این شامل افرادی که با ویزاهای معتبر در کشور هستند هم می شود ولی توریستهایی که در این دوره در استرالیا هستند، باید برای استفاده از واکسن هزینه پرداخت کنند.»

تبلیغ

استرالیا چه واکسن هایی خریداری کرده است
بخش اعظم مردم ساکن در استرالیا واکسن آسترازنکا را دریافت خواهند کرد. این کشور 3.8 میلیون دوز واکسن از این شرکت خریداری کرده است که قرار است اولین محموله از آن اواسط مارس وارد کشور شود ولی مهمترین طرح این کشور تولید واکسن در کشور است.

قرار بر این است که 54 میلیون دوز واکسن استرازنکا در کارخانه واکسن سازی در شهر ملبورن تولید شود و درصورتیکه این واکسن در کشور تایید شود به سرعت واکسن مذکور وارد بازار خواهد شد. 

وزیر بهداشت استرالیا در مصاحبه ای که روز گذشته با «ای بی سی نیوز» انجام داد اعلام کرد بررسی واکسن آسترازنکا تکمیل شده است و انتظار می رود هفته آینده مورد تایید قرار بگیرد. با تایید این واکسن واردات 1.2 میلیون دوز واکسن از اروپا انجام خواهد شد و دو میلیون دوز هم که در کارخانه ملبورن تولید شده است به بازار می آید. از انتهای ماه مارس در هر هفته یک میلیون دوز واکسن تولیدی در داخل استرالیا وارد بازار مصرف می شود.

قرار بر این است که واکسن آسترازنکا که شرایط نگهداری و تزریق ساده تری دارد و افراد دریافت کننده علایم جانبی خطرناکی را تجربه نمی کنند، در داروخانه و در مطب های پزشکان خانواده تزریق شود. در نتیجه این کشور به سرعت می توان تمامی مردم را در برابر کرونا ایمن کند.

سازمان بهداشت جهانی واکسن آسترازنکا را تایید کرد
نکته مهم دیگر این است که اخیرا سازمان بهداشت جهانی خبر از تایید واکسن آسترازنکا برای استفاده اضطراری در دنیا داد و اعلام کرد افراد دریافت کننده واکسن محدودیت سنی ندارند و تمامی افراد بالاتر از 18 سال می توانند آن را دریافت کنند.

انتشار این خبر در واقع نقطه آغاز شروع توزیع واکسن توسط کوواکس در دنیا بود. البته تا کنون اطلاعاتی در مورد توزیع واکسن توسط سازمان بهداشت جهانی منتشر نشده است ولی این سازمان اعلام کرده بود بعد از تایید واکسن توسط این سازمان توزیع آنها شروع می شود. البته پیش از واکسن آسترازنکا تولید شده در کشور کره جنوبی هم در این سازمان تایید شده بود.

 استرالیا علاوه بر دو واکسن فایزر و آسترازنکا، اقدام به خرید 50 میلیون دوز واکسن نواواکس هم کرده است که در برخی از خبرها در مورد تولید این حجم از واکسن در داخل استرالیا صحبت شده است.

استرالیا در نظر دارد سهمی از واکسن خریداری شده توسط کشور را برای توزیع  جهانی در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار دهد و بخشی را برای واکسیناسیون مردم ساکن در کشورهای کوچک اطراف و جزایر موجود در اطرافش اختصاص دهد. 

از طرف دیگر شرکت جانسون و جانسون  هم در خواست بررسی و تایید واکسن را به استرالیا داده است و انتظار می رود بعد از تایید واکسن آسترازنکا بررسی واکسن جانسون و جانسون در این کشور شروع شود.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/224269/سازمان-بهداشت-جهانی-واکسن-آسترازنکا-را-تایید-کرد؛-شروع-واکسیناسیون-در-استرالیا-از-22-فوریه
بستن   چاپ