ایرانیان جهان
دفاع از حقوق زنان وظیفه همه دستگاه‌ها در نظام اسلامی است
دوشنبه 29 دي 1399 - 13:03:19
ایرانیان جهان - رئیس قوه قضاییه گفت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد.

رئیس قوه قضاییه گفت: ما خود را دستگاه قضایی موظف به دفاع از حقوق زنان می‌دانیم؛ اقداماتی از جنس تهیه لایحه تامین امنیت و ارتقای کرامت بانوان در سال گذشته با همین رویکرد تهیه و به دولت ارسال شد. آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح امروز شورای عالی قوه قضاییه با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کسب معرفت نسبت به جایگاه و آموزه‌های آن حضرت را موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان دانست.
رئیس قوه قضاییه با بیان این که زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) منشاء خیرات و برکات برای بشریت است، بر لزوم روایت حقیقی از زندگی آن حضرت و پرهیز از روایت‌های اختلاف افکن تأکید کرد و گفت: کسانی هستند که می‌خواهند شخصیت حضرت زهرا (س) را طوری معرفی کنند که به جای ائتلاف و وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی منشاء اختلاف می‌شود.
آیت الله رئیسی بر همین اساس هشدار داد که «باید مراقب روایت تفرقه افکنانه انگلیسی با کمک دلار‌های آمریکایی و خیالپردازی‌های هالیوودی دشمنان برای معرفی شخصیت حضرت زهرا (س) و تبیین سیره اهل بیت بود».
رئیس قوه قضاییه، مکتب حضرت صدیقه طاهره (س) را بهترین الگوی نجات بخش برای همه زنان و مردان دانست و تصریح کرد: زن نمونه هچون حضرت فاطمه زهرا (س) شخصیتی خداخواه، مردم دوست، رکن رکین خانواده و جریان ساز در جامعه است که در مسائل سیاسی و اجتماعی و دشمن شناسی و دشمن ستیزی و ظلم ستیزی و ولایتمداری و دفاع از حریم ولایت نقش محوری دارد.
آیت الله رئیسی از قرآن و انسان و عدالت و مولا علی (ع) به عنوان 4 محور اساسی سخنان و خطبه‌های حضرت فاطمه زهرا (س) یاد کرد و گفت که این موضوعات برای این که یک انسان مکتب فاطمی را بیاموزد و بر اساس آن زندگی سعادتمندی داشته باشد، کافی است.
رئیس قوه قضاییه با تأکید بر این که سبک زندگی فاطمی تضمین و تأمین حقوق زنان است، متذکر شد: بر اساس مکتب فاطمه زهرا (س)، نگاه تفریطی که زن را از شأن و منزلت اجتماعی محروم می‌کند و نگاه افراطی غربی که زن را به عنوان یک کالا مطرح کند، هر دو غلط است و ما هیچکدام را قبول نداریم.
آیت الله رئیسی دفاع از حقوق زنان را وظیفه همه دستگاه‌ها در نظام اسلامی دانست و با تأکید بر این که دستگاه قضایی نیز خود را موظف به صیانت از حقوق زنان می‌داند، تدوین لایحه ارتقاء کرامت و تأمین امنیت زنان در برابر خشونت را که سال گذشته تهیه و به دولت ارائه شد، نمونه‌ای از این اقدامات دانست.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش‌های شبانه روزی و خالصانه کادر بهداشت و درمان در مقابله با بیماری کرونا، از کاهش آمار مبتلایان و قربانیان این ویروس منحوس در کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت که زنان کشورمان همانطور که در ایام دفاع مقدس همپای مردان در میدان جهاد بودند، در این عرصه نیز نقش ویژه‌ای داشتند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/224304/دفاع-از-حقوق-زنان-وظیفه-همه-دستگاه‌ها-در-نظام-اسلامی-است
بستن   چاپ