ایرانیان جهان
توقف واکسیناسیون با واکسن آسترازنکا در سوئد
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 3:11:23 PM
ایرانیان جهان-به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر" در بخش هایی از کشور سوئد واکسیناسیون با واکسن سوئدی-انگلیسی آسترازنکا به دلیل عوارض جانبی بالا در بین کارکنان بیمارستانی فعلا متوقف شده است. بر این اساس از هر 400 مورد واکسیناسیون با این واکسن 100 مورد از عوارض جانبی آن رنج می برند. بسیاری از افراد بخصوص از تب بالا رنج می برند.
مدیر بخش دارو در منطقه سرملند سوئد اعلام کرد : ما واکسیناسیون با این واکسن را برای بررسی های کامل و جلوگیری از فقدان پرسنل متوقف می کنیم.
هشدار نهاد بهداشتی اروپا درباره افزایش مبتلایان و مرگ های کرونایی با شیوع ویروس های جهش یافته
کرونا در اروپا| از تشدید محدودیت های سفر به انگلیس تا توقف روند بهبود صنعت در منطقه یورو
شرکت آسترازنکا البته در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان اعلام کرده که عوارض اعلام شده بر اساس انتظارات آن ها در بررسی های بالینی بوده است. این شرکت پیش از این تب را به عنوان یکی از عوارض نسبتا شایع و البته خفیف و سریع این واکسن اعلام کرده بود. سایر عوارض جانبی واکنش های موضعی و سیستمیک موقتی مانند درد و حساسیت در ناحیه تزریق، سردرد خفیف تا متوسط، خستگی، لرز، و ضعف و درد عضلانی عنوان شده است.
در مطالعات بالینی واکسن آسترازنکا تب تنها در 10 درصد موارد به عنوان یک عارضه جانبی مشاهده شد، با این همه در برخی مناطق سوئد این عارضه در 25 درصد موارد افراد واکسینه شده دیده شده است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/224768/توقف-واکسیناسیون-با-واکسن-آسترازنکا-در-سوئد
بستن   چاپ