ایرانیان جهان
کانادا طرح ممنوعیت استفاده از سلاح را تصویب می‌کند
پنجشنبه 30 بهمن 1399 - 02:20:03
ایرانیان جهان - فارس / برخی رسانه‌ها خبر داده‌اند که کانادا قصد دارد طرح‌هایی برای اصلاح قانون کاربرد سلاح را به تصویب برساند؛ از جمله طرحی که به ممنوعیت استفاده از سلاح‌های کوچک دستی منجر می‌شود.
کانادا قصد دارد طرح‌هایی را برای اصلاح قانون استفاده از سلاح به تصویب برساند؛ از جمله طرحی که به ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های کوچک دستی منجر می‌شود.
به نوشته وبگاه خبری «هیل»، «جاستین ترودو»، نخست‌وزیر کانادا روز سه‌شنبه خبر از این طرح‌های جدید داد که شامل ممنوعیت استفاده از یک هزار و 500 نوع سلاح گرم تهاجمی در این کشور خواهد شد.
ترودو در کنفرانسی خبری روز سه‌شنبه گفت که کشورش برای این منظور در ماه‌های آینده برنامه موسوم به «بای بک» پیش خواهد برد.
این طرح‌ها شامل حمایت دولت کانادا از شهر‌هایی خواهد بود که ذخیره و حمل سلاح‌های کوچک دستی را در مرزهایشان محدود می‌کنند. نقض این قوانین، حکم حداکثر دو سال زندانی را به همراه خواهد داشت.
طرح دیگر به ایجاد قوانینی موسوم به «پرچم قرمز» و «پرچم زرد» منجر می‌شود که کار خلع سلاح و درخواست برای ممنوعیت بکارگیری سلاح را برای اقوام و دوستانی که از این بابت نگرانی دارند آسان خواهد ساخت.
علاوه بر این، این طرح برای قاچاق سلاح مجازات بیشتری را در نظر می‌گیرد و مجازات زندان را از 10 سال به 14 سال افزایش خواهد داد.
این طرح‌های جدید در حالی معرفی شده‌اند که انتظار می‌رود طرح‌های گذشته اصلاح قانون استفاده از سلاح در کانادا مصوبه ژوئن 2019، وارد فاز اجرایی شود. از جمله این طرح‌ها می‌توان به ملزم کردن فروشندگان سلاح کانادایی به راستی‌آزمایی مجوزهای متقاضیان اشاره کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/224924/کانادا-طرح-ممنوعیت-استفاده-از-سلاح-را-تصویب-می‌کند
بستن   چاپ