ایرانیان جهان
واکسیناسیون 3.5 درصدی مردم آلمان/ کند و ناامیدکننده
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 10:07:09 AM
آریا جوان-
در موج دوم آلمان مانند بسیاری از کشورها ناموفق ماند و در باتلاقِ بحران فرو رفت. مجموعه ای از محدودیت های شدید و جدیدتر اجرایی شد و شکایت های مردمی از شرایط افزایش یافت.

آلمان در سال گذشته به دلیل کنترل و مهار گسترده کرونا محبوبیت زیادی را از آن خود کرد اما اینک به دلیل واکسیناسیون کند و دیرهنگام مردم خود را ناامیدکرده است.
نیویورک تایمز در گزارشی به روند واکسیناسیون واکسن در آلمان پرداخته است.
به گزارش عصرایران، در روزهای اخیر آلمان دستورالعمل های خود را در مورد شرایط واکسن تغییر داده و باعث ایجاد سوالات بی پایان در میان شهروندان این شهر شمال شرقی شده است.
تلفن "استفن بوکهان" مسئول بهداشت شهر روستوک (وزیر بهداشت ایالتی) تا حوالی ظهر یک بند زنگ می خورد. مردم می خواهند بدانند که آیا واجد شرایط واکسیناسیون هستند و اگر نه چه زمانی نوبت به آنها می رسد.
برای کشوری که همواره در کارایی، سازماندهی، اثربخشی و اقتصاد شماره یک اروپا به شمار می آید، روند  واکسیناسیون کنونی ناخوشایند به شمار می آید/ عکس: نیویورک تایمز
بوکهان مقام بهداشتی روستوک به مخاطب خود پشت تلفنش می گوید: نه متاسفم. ما هنوز مجاز به واکسیناسیون افراد گروه 2 نیستیم. فقط پرستاران یا سایر افراد که خدمات مراقبتی و سلامت ارائه می دهند در گروه و اولویت اول قرار دارند. "شما باید منتظر بمانی".
با گذشت دو ماه از دومین قرنطینه و تعطیلات کامل در آلمان، مردم در سراسر این کشور از انتظار خسته اند. حال چه این انتظار برای واکسن، گرفتن کمک هزینه یا غرامت از دولت یا بازگشت به زندگی عادی باشد. به نظر بسیاری از آلمانی ها این روند، یک چرخه مایوس کننده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/226742/واکسیناسیون-35-درصدی-مردم-آلمان--کند-و-ناامیدکننده
بستن   چاپ