ایرانیان جهان
فرانسه 4 زیر دریایی هسته ای جدید به خدمت می گیرد
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 10:10:31 AM
ایرانیان جهان-به گزارش خبرگزاری مهر ، «فلورانس پارلی» وزیر دفاع فرانسه با انتشار پیامی در توئیتر، اعلام کرد این کشور درصدد است با خرید چهار فروند زیردریایی به ارزش میلیاردها یورو و جایگزین کردن زیردریایی های قدیمی، ناوگان نیروی دریایی خود را به روز کند.
این شناورها که قرار است تا سال 2035 عملیاتی شوند، ظاهراً بخشی از یک برنامه نظامی بزرگ تر فرانسه را تشکیل می دهند.
طول این زیردریایی ها 138 متر و عرض آنها 12.5 متر است و فضای لازم برای استقرار 110 نفر خدمه نظامی و فنی در آنها در نظر گرفته شده است. این شناورها با موتور مجهز به راکتور هسته ای هدایت می شوند و ظرفیت مجهز شدن به 16 کلاهک هسته ای تاکتیکی ام 51 را دارند. این کلاهک ها با تقویت کننده های سه مرحله ای مشابه موتور موشک فضایی آریان 5 عمل می کنند.
یورو نیوز نیز در گزارشی در این رابطه می نویسد: بر پایه آنچه در وبسایت شرکت سازنده این زیردریایی ها آمده، آنها مجهز به نسل جدیدی از موشک های بالستیک هستند که شش تا 10 کلاهک هسته ای دارند.
در وبسایت شرکت فرانسوی «مر اِماریتیم» نوشته شده که برد کلاهک ام 51، 9 هزار کیلومتر و قدرت تخریبی آن هزار برابر بمبی است که نیروی هوایی آمریکا در سال 1945 روی هیروشیمای ژاپن انداخت.
این شناورها هم اکنون در بندر برست در غرب فرانسه مستقر هستند.
به غیر از این چهار اس اس بی ان، نیروی دریایی فرانسه همچنین دارای شش فروند زیردریایی تهاجمی هسته ای دیگر است که در ساحل شهر تولون در جنوب مستقر هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/226744/فرانسه-4-زیر-دریایی-هسته-ای-جدید-به-خدمت-می-گیرد
بستن   چاپ