ایرانیان جهان
تحلیل منازعه "حداد و محمود" از منظر اصولگرایان
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 23:22:28
ایرانیان جهان - فرارو /متن پیش رو در فرارو منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
اظهارنظر صریح حداد عادل در مورد رد صلاحیت قطعی احمدی نژاد در انتخابات 1400 با واکنش رئیس دولت دهم روبرو شد. رئیس مجلس هفتم در این زمینه گفت: آمدن احمدی نژاد را اصلا به عنوان شوک انتخابات در نظر نگیرید؛ یعنی تکلیف روشن است. وی افزود: زیاد تحت تاثیر موضع گیری و فضای مجازی و حرف زدن‌ها نباشید. چنین اتفاقی نخواهد افتاد، دفعه‌ی قبل هم نیافتاد، حالا که 4 سال هم گذشته و بدتر هم شده است.
به گزارش فرارو، در مقابل نیز احمدی نژاد نیز گفت: آقایی (حداد عادل) که این حرف‌ها را زده است در سال 84 هم تا لحظه آخر انتخابات، با کمک دوستانش سنگین‌ترین فشار‌ها را به بنده آوردند تا به نفع کاندیدای مورد نظرشان انصراف دهم. در دوره ریاست جمهوری نهم هم این‌ها در طول مجلس هفتم، بیشترین ممانعت ها، تخریب، فشار‌ها و انواع ترفند‌ها را به کار گرفتند تا مانع از خدمات دولت به مردم شوند و حتی اجازه ندادند ساعت کار ادارات را تنظیم کنیم تا مقداری بار ترافیک برای مردم سبک شود.
او همچنین مدعی شد: در طول 16 سال اخیر یعنی قبل از سال 1384 تا امروز این آقا همیشه مخالف بنده بوده و به شدت علیه اینجانب فعال بوده است.
احمدی نژاد افزود: متاسفانه کشور ما در حال حاضر گرفتار کسانی شده که خودشان را برتر از مردم می‌دانند و به خود حق می‌دهند که جای مردم تصمیم گیری کنند. این‌ها مملکت را ارث پدر خودشان می‌دانند و می‌خواهند مردم را از همه صحنه‌ها کنار بگذارند.
آقای حداد کار اشتباهی کرد
حسین کنعانی مقدم اصولگرا در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه تجربیات گذشته به خوبی نشان داده در زمان نزدیک انتخابات با توجه به اینکه مناظره در کار نیست، این موضوع تبدیل به منازعه بین افراد درگیر در انتخابات می‌شود، اظهار داشت: این مسئله یک نوع آسیب است در فضای سیاسی کشور که افراد این چنین رقبای انتخاباتی خود را تخریب کرده و از میدان به در می‌کنند، به اعتقاد بنده این بد اخلاقی انتخاباتی بود و آقا حداد عادل قاعده بازی سیاسی را رعایت نکرد.
وی افزود به نظر بنده آقای حداد در این فقره اشتباه کرد، زیرا که با این موضوع استقلال شورای نگهبان زیر سوال می‌رود، از سوی دیگر نمی‌توان در مورد صلاحیت داشتن یا نداشتن هر فردی، فارغ از اینکه در چه جایگاهی حضور داشته و یا الان چه وضعیتی دارند صحبت کرد، بلکه قانون مصادیق مجرمانه در این زمینه را برای رد صلاحیت مشخص کرده و نباید در این زمینه هیچ گونه اظهار نظر و دخالتی انجام شود.
کنعانی مقدم با اشاره به اینکه آقای حداد باید چنین موضوعی را در یک محفل خصوصی بیان می‌کرد نه اینکه در یک تریبون عمومی، گفت: این موضوع باعث می‌شود که آقای احمدی‌نژاد به خوبی از این موضوع استفاده کرده و خود را در رسانه‌ها مطرح کند، پاسخی که وی به آقای حداد در این زمینه داد، به خوبی گویای چنین موضوع مسئله است، آقای احمدی‌نژاد دوست دارد که خود را از هر تریبونی مطرح کرده و همیشه در کانون توجه رسانه‌ها قرار گیرد.
این فعال سیاسی اصول گرا با تاکید بر اینکه این جناح سیاسی باید به فکر جذب آراء ملی باشد، بیان کرد: اصول گرایان به دنبال قدرت برای قدرت نیستند، بلکه قدرت را برای خدمت می‌خواهند بنابران نباید، فضای سیاسی کشور غبارآلود شود، از سوی دیگردر حال حاضر افراد زیادی ابراز تمایل کرده اند برای حضور در انتخابات و چنین مسئله‌ای نیز در انتخابات گذشته نیز وجود داشته است.
آقای حداد تنها بر اساس اتفاقات و اطلاعات موجود دیدگاه خود را بیان کرد
امیررضا واعظ آشتیانی فعال سیاسی اصول‌گرا در گفتگو با فرارو با اشاره به این که فارغ از تعصبات جناحی و سیاسی اعلام نظر آقای حداد از نظر بنده اشکالی ندارد، گفت: آنچه که آقای حداد اعلام کرده بر اساس اطلاعاتی بوده که وجود دارد و نظر خود را بیان کرده که این موضوع نیز هیچ عیبی ندارند، از سوی دیگر وی نظر خود را اعلام کرده، حالا شورای نگهبان قرار است که چه تصمیمی بگیرد، این موضوعی است که در آینده مشخص خواهد شد.
وی افزود: به بیان دیگر آقای حداد با توجه به سوابق، دلایلی و اطلاعاتی که در اختیار دارد، چنین موضوعی را بیان کرده و قطعا نگفته که چنین موضوعی رخ خواهد داد، این در حالیست که پاسخ آقای احمدی نژاد بسیار متعصبانه و تنگ بوده، اما به هر حال هرچه تنش‌ها کمتر باشد و گفتگو‌ها اخلاقی‌تر در فضای سیاسی کشور، با آرامش بیشتری همراه می‌شود در این زمینه خوب است که تمام طرف‌های سیاسی کشور خویشتن‌داری کرده و فرقی نیز نمی‌کند که این موضوع از طرف چه دسته و گروهی اتخاذ شود بلکه در این شرایط باید همه خویشتن داری کرده و از بروز حاشیه جلوگیری نمایند.
واعظ آشتیانی ادامه داد: به نظر می‌رسد آقای احمدی نژاد دوست دارد که خود در وادی انتخابات حضور پیدا کرده و نامزد شود، بنابراین به نظر نمی‌رسد که اگر او رد صلاحیت شود، خودش و طرفدارانش از نامزد‌های موجودی که توسط شورای نگهبان تائید صلاحیت می‌شوند، حمایت کنند.
این فعال سیاسی اصول‌گرا اضافه کرد: به فرض اینکه آقای احمدی نژاد هم تائید صلاحیت شود، او در این کشور هشت سال رئیس جمهور بوده و تمام مردم با برنامه‌های او آشنا هستند، بنابراین دلیلی ندارد که به او رای بدهند، چرا که اگر او می‌خواست کاری را انجام دهد، در همان زمان باید انجام می‌داد، بنابراین این فرض درست نیست که اگر او حتی تائید صلاحیت نیز بشود، می‌تواند اکثریت رای را کسب کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/226982/تحلیل-منازعه-"حداد-و-محمود"-از-منظر-اصولگرایان
بستن   چاپ