ایرانیان جهان
کاخ سفید: بایدن در «زمان مناسب» با پادشاه سعودی گفت‌وگو می‌کند
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 8:38:37 AM
ایرانیان جهان - تسنیم / سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که انتظار می‌رود جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در «زمان مناسب» با پادشاه سعودی گفت‌وگو خواهد کرد.
به نقل از رویترز، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در یک نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره زمان گفت‌وگوی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی گفت: «از ابتدا اعلام کرده بودیم که در روابط خود با عربستان تجدیدنظر خواهیم کرد».
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری جو بایدن افزود: «اما انتظار می‌رود که بین بایدن و ملک سلمان در زمان مناسب گفت‌وگو صورت بگیرد، هر چند جدول زمانی برای این گفت‌وگو وجود ندارد».
شبکه سی‌ان‌ان پیشتر اعلام کرده بود که اظهارات سخنگوی کاخ سفید درباره زمان دیدار بایدن و پادشاه عربستان به منزله وارد شده «ضربه‌ای محکم» به ولی عهد سعودی است.
سخنگوی کاخ سفید هفته پیش نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران در باره احتمال گفتگوی بایدن و بن سلمان نیز گفته بود که رئیس جمهوری آمریکا قائل به ارتباط «همتا با همتا» است و همتای وی ملک سلمان است که در فرصت مناسب گفتگویی با وی خواهد داشت.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری جو بایدن در این خصوص تصریح کرد که در دیپلماسی مورد نظر بایدن برای ارتباط با عربستان محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور جایی ندارد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227007/کاخ-سفید--بایدن-در-«زمان-مناسب»-با-پادشاه-سعودی-گفت‌وگو-می‌کند
بستن   چاپ