ایرانیان جهان
با همکاری فی مابین بهزیستی البرز و دانشگاه مشکات ولایت؛
هم افزایی دانش و مهارت تخصصی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در البرز صورت می گیرد
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 09:32:34
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل بهزیستی استان البرز از همکاری این اداره کل و دانشگاه مشکات ولایت در جهت هم افزایی دانش و مهارت تخصصی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان البرز ؛ اسدالله حیدری در این جلسه با اشاره به همکاری های فی مابین در حوزه آسیب شناسی، توانمندسازی و آموزش نیروهای متخصص گفت: در راستای ایفا رسالت نظام جمهوری اسلامی حفظ حقوق کودکان و مراقبت و نگهداری از کودکان بی سرپرست و فرزندانی که والدین آنها صلاحیت نگهداری از آنان را ندارند و همچنین تربیت صحیح و ایجاد زمینه رشد و شکوفایی،فراهم نمودن شرایط لازم جهت آمادگی آنان در زمینه بازگشت به زندگی خانوادگی و جامعه، تحصیل و ارتقاء سطح علمی فرزندان، فراهم نمودن زمینه ازدواج و تشکیل زندگی مستقل، بستر سازی مناسب در زمینه اشتغال و بازتوانی آنان از در زمره فعالیت های بهزیستی برای کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی قرار گرفته است.
وی افزود : نگاه و رویکرد قرآنی و فرهنگی برای کودکان و نوجوانان یکی از مولفه های راهگشا در آینده نظام اسلامی است و ضرورت دارد با برنامه ریزی کاربردی در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف بهزیستی، با رویکرد فرهنگی و قرآنی اقدام گردد.
حیدری ادامه داد : برای تحقق جامعه قرآنی باید تربیت و آموزش را از دوران کودکی آغاز کرد که بهزیستی در این بستر به تربیت قرآنی کودکان توجه بسیار زیادی دارد، چرا که علاوه بر پایه‌ریزی برای داشتن یک جامعه قرآنی، زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز فراهم می‌شود زیرا که قرآن هدایت‌کننده کسانی است که در مسیر این کتاب الهی قدم می‌گذارند و آن ها را از شر بسیاری از بدی‌ها در امان نگه می‌دارد.
مدیرکل بهزیستی استان در ادامه خاطرنشان کرد: همکاری فی مابین اداره کل بهزیستی استان با مرکز مشکات ولایت میتواند موجب ثمرات مبارک و اثربخش در استان باشد.
در پایان این دیدار همکاری های فی مابین اداره کل بهزیستی و دانشگاه مشکات ولایت در راستای افزایش دانش تخصصی پرسنل بهزیستی با کمک پتانسیل علمی دانشگاه مشکات ولایت و تلاش و هم افزایی هر دوبخش جهت کاهش آسیبهای اجتماعی مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227028/هم-افزایی-دانش-و-مهارت-تخصصی-در-راستای-کاهش-آسیب-های-اجتماعی-در-البرز-صورت-می-گیرد
بستن   چاپ