ایرانیان جهان
اشتباه گرفتن نیروهای ویژه آلمانی با تروریست‌ها در آریزونا
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 10:23:30 AM
ایرانیان جهان - ایسنا / آن طور که فاش شده سربازان نیروی ویژه آلمانی در یک ماموریت آموزشی در آمریکا تقریبا موجب یک جنجال دیپلماتیک در اوایل ماه جاری میلادی شدند.
به نقل از نشریه تلگراف، تاکید این واحد آلمانی بر مخفی‌کاری زمانی که یک بیمارستان محلی با اف.بی.آی از بابت نگرانی از امکان برنامه ریزی یک حمله تروریستی از سوی افراطگران تماس گرفت، به طرز بدی اشتباه پیش رفت.
فرماندهای نیروهای ویژه آلمان KSK به طور مرتب به اجرای ماموریت تمرین سقوط آزاد با چتر در شهر کوچک الوی ایالت آریزونا در سمت جنوب فینیکس از بابت شرایط آب و هوایی شفاف می‌پردازد.
این تمرین با موافقت مقام‌های آمریکایی انجام شده و ارتش آلمان چند ویدیو از تمرینهای سالهای گذشته را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده است.
اما این حقیقت که این تمرین یک ماموریت فوق محرمانه نیست، به نظر می‌رسد چندان از سوی دو سرباز نیروهای ویژه به طور کامل رعایت نشد. سربازان مذکور نزد یک بیمارستان محلی به منظور تحقیق درخصوص وضعیت تاسیسات پزشکی برای زمانی که یک عضو این واحد مجروح شود، فرستاده شدند.
اما هنگامی که از آنها خواسته شد کارت شناسایی خود را نشان دهند آنها از این کار سر باز زده و به جایش دستورهای تحرک مربوط به ناتو را ارائه کردند که باعث هشدار کارمندان بیمارستان شد.
بیمارستان با اف.بی.آی تماس گرفت که آن هم با سفارت آلمان در واشنگتن تماس گرفت.
کل حادثه تبدیل به یک نمایش مضحک شد، زمانی که مشخص شد این نیروهای ویژه به حدی درگیر مخفی کاری شده‌اند که حتی به سفارت کشور خودشان نیز حضورشان در آمریکا را اطلاع نداده‌اند!
این سردرگمی بر اساس گزارشها بعد از انجام چند تماس تلفنی بین واشنگتن و برلین رفع شد.
یک سخنگوی ارتش آلمان گفت: در اوایل فوریه، دو سرباز آلمانی از یک بیمارستان آمریکایی درخصوص امکانات حمایتی مربوط به زمان وقوع جراحات مربوط به پرش سوال پرسیدند. این احتمالا موجب نگرانی در میان کارمندان بیمارستان شد همچنان که سربازان خودشان را با دستورهای ناتو که برای آنها ناآشنا بوده، معرفی کردند.
وی در ادامه گفت: مشخص شده که بیمارستان مقامهای امنیتی آمریکا را مطلع ساخت. نهایتا مساله از طریق سفارت آلمان حل شد.
جدیت این حادثه کمتر از حوادث دیگری مربوط به نیروی KSK در سالهای اخیر است.
این واحد بعد از مشخص شدن وجود حامیان راست افراطی در بین رده‌هایش در سال گذشته میلادی تا حدی منحل شد و حالا با اتهامات جدید در خصوص اینکه فرماندهانش چشمشان را به روی دزدیدن مهمات از سوی سربازان می‌بندد، روبرو شده است.
مشخص نشده آیا سربازان دخیل در حادثه آریزونا با برخورد انضباطی روبرو شده‌اند یا خیر. اما از جمله تبعات این مناقشه این است که نیروی KSK دستور پیدا کرده همه سفرهای آینده‌اش به آمریکا را نزد سفارت آلمان ثبت کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227034/اشتباه-گرفتن-نیروهای-ویژه-آلمانی-با-تروریست‌ها-در-آریزونا
بستن   چاپ