ایرانیان جهان
رقیب نتانیاهو: او بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده است
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 12:33:45
ایرانیان جهان - فارس / رئیس یک حزب سیاسی و رقیب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، تماس حزب لیکود با تشکیلات خودگردان فلسطین برای حمایت از نتانیاهو در انتخابات پیش رو را محکوم کرد.
گزارش نشریه «یدیعوت آحارونوت» مبنی بر درخواست کمک حزب لیکود از تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله برای حمایت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انتخابات آتی با انتقاد تند رقیب نتانیاهو مواجه شد.
«گیدئون سعر» رئیس حزب امید جدید و هم‌حزبی پیشین نتانیاهو، شامگاه دوشنبه با محکوم کردن درخواست کمک لیکود از رام‌الله، از نتانیاهو خواست که مقام مسئول این اقدام را از حزب اخراج کند.
یدیعوت روز گذشته گزارش داده بود، «فطین ملا» که هم‌اکنون به عنوان معاونت وزیر در دفتر نتانیاهو فعالیت می‌کند با تشکیلات خودگردان تماس گرفته تا آنها اعراب سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به رأی دادن به حزب لیکود ترغیب کنند. 
شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از منابع مطلع خبر داد که نتانیاهو برای کم کردن از شدت انتقادات، از گزارش یدیعوت ابراز عصبانیت و مُلا را سرزنش کرده است.
به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، سعر اما با ساختگی توصیف کردن ابراز عصبانیت نتانیاهو و توبیخ مُلا، از او خواست هرچه سریعتر آن شخص را از کابینه اخراج کند.
وی در این باره گفت: «فطین مُلا کجا کار می‌کند؟ او معاونت وزیر در دفتر نخست‌وزیری است. نتانیاهو بی‌شرمی را به حد اعلا رسانده و از طریق یک معاون دفترش تلاش می‌کند تشکیلات خودگردان فلسطین را در انتخابات اسرائیل دخیل کند».
این سیاستمدار صهیونیست همچنین افزود:‌ «این [اقدام] نشانه دیگری از آن است که هیچ خط قرمز و هیچ محدودیتی برای او (نتانیاهو) وجود ندارد و همه‌چیز از نظر وی برای منافع شخصی‌اش است».
سعر با پرسیدن این سوال که اگر تشکیلات به نتانیاهو برای پیروز شدن در انتخابات کمک کند، آنگاه او چه چیزی در ازای این کار به آنها می‌دهد، گفت شک دارد که فطین ملا خودسرانه و بدون دستور نتانیاهو با رام‌الله تماس گرفته باشد.
به نوشته یدیعوت آحارونوت، این گفت‌وگوها بعد از آن انجام شده که نظرسنجی‌ها از قدرت گرفتن سعر و «نفتالی بنت» به عنوان سران احزاب رقیب نتانیاهو در انتخابات پیش رو حکایت دارد.
چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال اخیر قرار است در تاریخ 23 مارس 2021 (مصادف با سوم فروردین 1400) برگزار شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227073/رقیب-نتانیاهو--او-بی‌شرمی-را-به-حد-اعلا-رسانده-است
بستن   چاپ