ایرانیان جهان
مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی در کرمانشاه خبر داد:
طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل در شهرستان هرسین اجرا می شود
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 12:39:49
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کرمانشاه گفت: طرح ملی کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان هرسین به عنوان شهرستان پایلوت در سطح کشور اجرایی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، در این جلسه ابعاد مختلف طرح کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل مورد بررسی قرار گرفت و فرماندار شهرستان هرسین بر حمایت همه جانبه فرمانداری برای اجرای طرح مذکور در این شهرستان تاکید کرد.
هادی موسوی نیک مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و هیأت همراه در سفر به استان کرمانشاه در نشست با فرماندار شهرستان هرسین ضمن ارائه کلیات طرح شناسایی و حمایت از اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: طرح ملی کمک به دانش آموزان بازمانده از تحصیل با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان هرسین به عنوان شهرستان پایلوت در سطح کشور اجرایی می شود.
مدیر کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست دسترسی به آموزش در سه رده کودک در سن ابتدایی، کودک در سن دوره اول دبیرستان و کودکان در دوره دوم دبیرستان خارج از مدرسه در این طرح انجام می شود، گفت: با وجود تلاشهای صورت گرفته برای افزایش پوشش تحصیلی، همچنان برخی از کودکان به دلایل مختلف از جمله فقر اقتصادی، معلولیت، دوری از مدرسه، مشکلات فرهنگی و ... از دسترسی به آموزش محروم هستند.
هادی موسوی نیک ادامه داد: میزان باسوادی به طور مشخص بر میزان مرگ و میرکودکان، درگیری فرد و خانواده وی با آسیب های اجتماعی، سلامت جسمی و روانی و دیگر ابعاد زندگی آنها تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به این که طرح شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل مبتنی بر سه اصل اساسی است، اظهار کرد: تعریف دقیق گروه هدف، شناسایی موانع بازماندگی از تحصیل کودکان و تدوین سیاستهای مناسب برای بازگشت کودکان به تحصیل و تضمیین نگهداشت آنها در مدرسه اصول اولیه طرح هستند و سیاستگذاری مناسب برای حذف بازماندگی از تحصیل کودکان در یک چارچوب مشخص در این طرح تعریف شده است.
موسوی نیک طرح ایجاد ساختار منسجم و هدفمند برای شناسایی و حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی را از اهداف طرح عنوان کرد و گفت: تعیین تصویر دقیقی از تعداد کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی به تفکیک استان و شهرستان و شناخت ویژگی های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی و خانواده آنها در از اهداف طرح است.
وی با بیان این که با اجرای این طرح موانع ورود کودکان 6تا11 سال به چرخه رسمی آموزش شناسایی می شود، ادامه داد: در این طرح سیاستها و برنامه های حمایتی مؤثر برای کمک به بازگشت کودکان فقیر و دارای معلولیت های جسمی به چرخه آموزش تدوین شده است.
هادی موسوی نیک افزود: در این طرح از ظرفیت موسسات خیریه و سازمانهای مردم نهاد مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) جهت کمک به بازگشت کودکان بازمانده از تحصیل مقطع ابتدایی به مدرسه با ایجاد یک بستر مناسب استفاده می شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این نشست ضمن توضیحاتی در خصوص کلیات طرح، گفت: طرح حمایت اجتماعی از کودکان بازمانده از تحصیل، برنامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش و سازمان حمایت از کودکان ملل متحد است که برای اولین بار در شهرستان هرسین به عنوان شهرستان پایلوت اجرایی می شود.
حسن عزیزی با اشاره به این که نداشتن شغل و فقر مالی از عوامل اصلی بازماندگی از تحصیل کودکان است، افزود: در حوزه ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با برنامه ریزی های به عمل آمده و با تدوین سند سه ساله اشتغال استان و شهرستان های تابعه و رصد روزانه در جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری خوشبختانه نرخ بیکاری در استان به طور چشمگیری کاهش یافته است.
وی با اعلام این که گام اول اجرای طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مجموعه مدیریت استان با کاهش نرخ بیکاری و زمینه ایجاد اشتغال های جدید برداشته شده است، اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در شهرستان هرسین به نتایج مثبتی برسیم و به عنوان یک الگو در دیگر شهرستانها شاهد رسیدن به اهداف متعالی طرح باشیم.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان هرسین در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت تحصیلی دانش آموزان شهرستان و همچنین دانش آموزان بازمانده از تحصیل در سه مقطع ابتدایی، دوره اول و دوم دبیرستان را ارائه کرد و آمادگی اداره آموزش و پرورش را برای همکاری و همراهی اجرایی کامل طرح اعلام و مسئولین ادارات و نهادهای حمایتی حاضر در نشست هرکدام به نوبه خود ضمن بیان دیدگاه خود در زمینه اجرای طرح آمادگی خود را برای اجرای خوب طرح اعلام کردند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227102/طرح-شناسایی-و-حمایت-اجتماعی-از-کودکان-بازمانده-از-تحصیل-در-شهرستان-هرسین-اجرا-می-شود
بستن   چاپ