ایرانیان جهان
بایدن نسخه پیچیده‌تر ترامپ برای آزمون حق شهروندی آمریکا را لغو کرد
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 13:53:14
ایرانیان جهان - ایسنا / دولت واشنگتن تایید کرد، رئیس جمهور آمریکا نسخه پیچیده‌تر دونالد ترامپ برای آزمون حق شهروندی این کشور را لغو کرده چرا که این نگرانی وجود دارد که چنین امری ممکن است "به شکل غیرعامدانه موانع بالقوه‌ای برای ادغام در جامعه به وجود آورد."
به نوشته روزنامه دیلی میل، در اطلاعیه سیاسی که توسط اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا ارسال شده، آمده است که پس از 19 آوریل نسخه 2020 تایید شده توسط دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای آزمون حق شهروندی دیگر استفاده نخواهد شد و در عوض دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا از نسخه 2008 برای این آزمون استفاده خواهد کرد.
دولت ترامپ در تاریخ اول دسامبر 2020 از یک آزمون 20 سوالی رونمایی کرد که متقاضیان باید برای کسب شهروندی آمریکا به 12 سوال آن پاسخ صحیح می‌دادند. آزمون قبلی تنها 10 سوال داشت و باید به شش سوال آن پاسخ صحیح داده می‌شد. به طور کلی، نسخه 2020 این آزمون برگرفته از 128 سوالات مدنی احتمالی بود در حالی که نسخه 2008 این آزمون برگرفته از 100 سوال بود.
در این سند اداره خدمات شهروندی و مهاجرت آمریکا آمده است: چندین مفسر خاطرنشان کردند که پیش از اجرای آزمون مدنی 2020 اطلاع‌رسانی قبلی کمی وجود داشت که همین امر نگرانی‌هایی را درباره زمان محدود برای مطالعه و آماده‌سازی منابع آموزشی به وجود آورد.
برای تضمین اینکه مهاجران همزمان با رویکرد دولت برای بازگشت به آزمون 2008 ضرر نخواهند کرد، متقاضیانی که درخواست خود را پس از اول دسامبر و پیش از اول مارس تنظیم کرده‌اند و قرار است پیش از 19 آوریل مصاحبه داشته باشند، این حق را دارند که یکی از این دو تست را به اختیار خود انتخاب کنند.
منتقدان نسخه ترامپ برای آزمون شهروندی معتقد بودند که این آزمون نشان‌دهنده یک جانبداری و تعصب محافظه‌کارانه است.
متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا می‌گوید، نمایندگان از "تعداد کل افراد در هر ایالت" تخصیص داده می‌شوند - و از نظر وضعیت مهاجرت تمایزی قائل نمی‌شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227112/بایدن-نسخه-پیچیده‌تر-ترامپ-برای-آزمون-حق-شهروندی-آمریکا-را-لغو-کرد
بستن   چاپ