ایرانیان جهان
ساماندهی اشتغال اتباع خارجی در قزوین به کاریابی‌ها واگذار شد
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 14:03:48
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: براساس مفاد 121 و 122 قانون کار، ساماندهی اشتغال اتباع خارجی به دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی استان واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ،رضا گروسی افزود: متقاضیان به سهولت می توانند با ثبت درخواست های خود در سامانه https://atba.mcls.gov.ir و مشخص کردن کاریابی مدنظر در شهرستان محل فعالیت برای انجام فرایند صدور مجوز کار از طریق سامانه اقدام کنند. وی گفت: برون سپاری این خدمت برای اولین بار در استان قزوین انجام شده است و هزینه های دولتی بابت صدور و تمدید پروانه همچون گذشته خواهد بود.
گروسی افزود: برون سپاری کارت موقت کار مرتبط با پناهندگان جمعی افغانی و اتباع عراقی (آمایش 15 و 14 ) قبلا به دفاتر اقامت و اشتغال اتباع خارجی واگذار شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: براساس ماده 120 قانون کار، اشتغال اتباع خارجی در کشور نیازمند دریافت پروانه کار است که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر اساس ماده 121 تا 129 قانون کار آن را صادر می‌کند.
وی اضافه کرد: جریمه اشتغال اتباع غیرقانونی پنج برابر حداقل دستمزد در یک روز تعیین شده است و اتباع خارجی موظف به دریافت پروانه کار برای اشتغال در مناطق مصوب و مجاز هستند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با اشاره به مناطق مصوب در استان برای تردد اتباع خارجی، گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، تردد اتباع خارجی در شهرستان های آبیک، بویین زهرا، تاکستان،آوج و البرز غیرقانونی است و کسانی که کارت آمایش اتباع را دریافت کرده‌اند می‌توانند در کوهین، قزوین و الموت حضور و اشتغال داشته باشند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227130/ساماندهی-اشتغال-اتباع-خارجی-در-قزوین-به-کاریابی‌ها-واگذار-شد
بستن   چاپ