ایرانیان جهان
کیانوش جهانپور: گواهی واکسیناسیون برای دریافت برخی خدمات اجتماعی الزامی می‌شود
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 12:35:57
ایرانیان جهان - سخنگوی سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه تزریق واکسن کرونا فعلا اجباری نیست، افزود با گسترش واکسیناسیون، ارائه برخی خدمات اجتماعی به مردم مستلزم داشتن گواهی واکسیناسیون می‌شود.

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره‌ی اجباری یا اختیاری بودن تزریق واکسن کرونا در ایران، گفت فعلا اجباری در این زمینه وجود ندارد؛ اما احتمالا در آینده و با گسترش واکسیناسیون در کشور طی هفته‌ها و ماه‌های آینده، دریافت برخی خدمات در کشور مستلزم داشتن گواهی واکسیناسیون می‌شود. کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایرنا اضافه کرد که با توجه به ترددهای داخل و خارج کشور و لزوم کنترل جامعه و جلوگیری از چرخش ویروس، طبیعی است که چنین شرایطی برقرار شود و برای افرادی که واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند، برخی محدودیت‌ها اعمال می‌شود. جهانپور در مورد واکسیناسیونی که فعلا در کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: «واکسیناسیون کرونا اکنون در کشور داوطلبانه است و اجباری نیست؛ گرچه مشارکت غیر قابل پیش‌بینی برای دریافت واکسن داشتیم و همه‌ی واکسن‌های وارداتی تاکنون به افراد داوطلب در بین کادر درمان تزریق شده است.» مقاله‌ی مرتبط:
ارائه کد ملی برای خرید بلیت مترو الزامی شد
واکسیناسیون کرونا در ایران، 16 بهمن با واکسن روسی و دومین مرحله از واکسیناسیون با این واکسن، از روز گذشته، 5 اسفند آغاز شد. چین 250 هزار دوز واکسن سینوفارم به ایران اهدا کرده است. مجوز مصرف اضطراری سه واکسن مؤسسه باهارات بیوتک هند، واکسن آسترازنکا - آکسفورد تولیدی R-pharm روسیه و واکسن آسترازنکا - آکسفورد ساخت شرکت SKBio کره جنوبی نیز هفته‌ی گذشته در ایران صادر شد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227399/کیانوش-جهانپور--گواهی-واکسیناسیون-برای-دریافت-برخی-خدمات-اجتماعی-الزامی-می‌شود
بستن   چاپ