ایرانیان جهان
تتر به پرداخت 18٫5 میلیارد دلار و انتشار اطلاعات ذخایرش محکوم شد
پنجشنبه 7 اسفند 1399 - 10:47:21
ایرانیان جهان - قانون‌گذاران نیویورک تتر را مجبور به شفافیت کامل در مورد ذخایرش کرده‌اند که می‌تواند به قیمت فعالیت نکردن تتر در این شهر تمام شود.

بیتفینکس و تتر با دادستان کل نیویورک در پرونده علیه تتر به توافق رسیدند. مقامات نیویورک تتر را متهم کردند که کوین‌های تتر (USDT) دارای پشتوانه‌ی پول فیات کافی نیست. این توافق تتر را مجبور به پرداخت 18٫5 میلیون دلار برای خسارت به ایالت نیویورک و گزارش دوره‌ای ذخایر می‌کند. بندهای این توافق بیتفینکس و تتر را ملزم به گزارش ذخایر و بودجه‌ی فعلی و تراکنش‌های بین دو شرکت و همچنین ارائه‌ی گزارش‌های عمومی در مورد ذخایر ترکیبی پول نقد و غیر نقد این شرکت‌ها می‌کند. این گزارش‌ها باید هر سه ماه یک ‌بار و به مدت 2 سال ارائه شوند. طبق این توافق، بیتفینکس و تتر باید انجام خدمات به مشتریان را در ایالت نیویورک متوقف کنند. طبق گزارش قبلی کوین‌تلگراف، دعوی طرح‌شده توسط دادستان کل نیویورک، تتر را متهم کرده بود که این رمزارز در زمان‌های مشخصی دارای پشتوانه‌ی کافی نبوده است. بیتفینکس همچنین متهم به داشتن حساب با تتر و پرداخت 850 میلیون دلار حاصل از شراکت با Crypto Capital از این حساب شده است. این حساب اکنون طبق گزارش تتر بسته شده و مقامات این امر را تأیید کرده‌اند. مقاله‌های مرتبط:
تتر چیست و چه اهمیتی دارد؛ راهنمای جامع رمزارز USDT بی‌اعتمادی به تتر باعث به خطر افتادن بیت کوین م‍ی‌شود
هرچند که ادعاها در مورد وضعیت ذخایر تتر در 2017 و 2018 است، نهادهای نظارتی ظاهرا مشکلی با ذخایر تتر در 2021 ندارند. توافق 18٫5 میلیون دلاری تنها کسر کوچکی از تمام USDT-های موجود و تقریبا برابر 35 میلیارد دلار است. به گفته‌ی یکی از سخنگوهای تتر به کوین‌تلگراف، تتر از رسیدن به چنین توافقی خوشحال است، او می‌گوید: طبق بندهای این توافق ما کار اشتباهی انجام نداده‌ایم. مبلغی که ما تحت این توافق به دفتر دادستان کل پرداخت کرده‌ایم نشان‌دهنده‌ی تمایل ما به فراموش کردن قضایای گذشته و تمرکز بر کارمان در آینده است. خوشحالیم که مشتریان ما درحالی‌که این تحقیقات در دو سال گذشته در جریان بود به تجارت ما وفاداری و تعهد نشان داده‌اند. *** این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی زومیت نیست. خطر از ‌دست ‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، تصمیم نهایی را خود اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌ عهده بگیرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/227627/تتر-به-پرداخت-18٫5-میلیارد-دلار-و-انتشار-اطلاعات-ذخایرش-محکوم-شد
بستن   چاپ