ایرانیان جهان
مادورو دستور تجدید نظر در روابط با اسپانیا را صادر کرد
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 10:23:16
ایرانیان جهان - ایسنا / به دنبال سفر وزیر امور خارجه اسپانیا به مناطق مرزی کلمبیا، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد کشورش روابطش با اسپانیا را بررسی و ارزیابی خواهد کرد.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا در جریان سخنرانی روز شنبه که از طریق صفحه توییترش پخش شد، گفت: هر کسی که رفتار خوب می‌خواهد باید به ونزوئلا احترام بگذارد و با آن رفتار خوب داشته باشد. ما باید کل روابطمان با اسپانیا در تمامی سطوح را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهیم.
مادورو از حضور "آرانچا گونزالس"، وزیر امور خارجه اسپانیا در کلمبیا انتقاد کرد و از "دلسی رودریگز"، معاون رئیس جمهور ونزوئلا و همچنین "خورخه آریزا"، وزیر امور خارجه کشورش خواست تا روابط دیپلماتیک با اسپانیا را بررسی و ارزیابی کنند.
وی خطاب به وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: آمریکای لاتین را ترک کن و به خانه‌ات برگرد. رسوایی و بی‌آبرویی بس است دیگر.
آریزا روز چهارشنبه اعلام کرد که "ایزابل بریلهانت پدروسا"، سفیر اتحادیه اروپا در ونزوئلا به عنوان "عنصر نامطلوب" تلقی شده و 72 ساعت فرصت دارد تا کاراکاس را ترک کند. این تصمیم در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه مقامات ونزوئلایی اتخاذ شد که طبق آن 18 مقام ونزوئلایی به خاطر نقض‌های حقوق بشر و متزلزل کردن دموکراسی تحریم شدند.
مادورو تاکید کرده تا زمانی که تحریم‌ها رفع نشوند هیچ گفت‌وگو و توافقی با اتحادیه اروپا انجام نخواهد داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228323/مادورو-دستور-تجدید-نظر-در-روابط-با-اسپانیا-را-صادر-کرد
بستن   چاپ