ایرانیان جهان
رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند واکسن چینی زدند
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 12:01:06
ایرانیان جهان - ایرنا / رسانه های چینی از واکسینه شدن مقامات تایلند و مجارستان از جمله رییس جمهوری مجارستان و نخست وزیر تایلند با استفاده از واکسن های ضد کرونا ساخت چین خبر دادند.
تلویزیون «سی جی تی ان» چین روز یکشنبه اعلام کرد: «یانوش آدر» رییس جمهوری مجارستان روز یکشنبه پس از تزریق واکسن چینی سینوفارم در بوداپست بار دیگر از مردم درخواست کرد هر چه سریع تر واکسن کرونا را تزریق کنند.
مجارستان مجوز استفاده از چند نوع واکسن کرونا از کشورهای چین، روسیه، آمریکا و آلمان را صادر کرده است. نخستین محموله واکسن چینی 16 فوریه /28 بهمن 1399/ به بوداپست منتقل شد.
از سوی دیگر در تایلند، امروز یکشنبه علاوه بر نخست وزیر تایلند، معاون نخست وزیر و وزرای بهداشت، فرهنگ و کشاورزی و معاون وزیر بهداشت و معاون وزیر آموزش و پرورش این کشور هم واکسن سینوواک چین را تزریق کردند. این مقامات نخستین گروه در تایلند هستند که واکسینه شدند.
واکسن سینوواک چین که از سوی دولت تایلند سفارش داده شده، 24 فوریه /6 اسفند 1399 / به تایلند منتقل شد. این نخستین محموله واکسن کرونا دریافت شده تایلند به شمار می رود.
چین تائید اضطراری انجام آزمایش های بالینی روی 16 واکسن منتخب کرونا را نیز صادر کرده است و در حال حاضر، شش واکسن تولید چین در حال سپری کردن فاز سوم آزمایش های بالینی هستند. از این تعداد چهار واکسن شامل دو واکسن شرکت سینوفارم، یک واکسن شرکت سینوواک و یک واکسن شرکت کانسینو مجوز استفاده اضطراری دریافت کرده اند.
بر اساس اعلام وزارت امور خارجه چین، این کشور واکسن کرونای تولیدی خود را در اختیار 53 کشور در حال توسعه قرار داده و در حال صادر کردن واکسن به 22 کشور است. سران 10 کشور خارجی نیز با واکسن های ضد کرونای تولیدی چین، واکسینه شده اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228373/رییس-جمهوری-مجارستان-و-نخست-وزیر-تایلند-واکسن-چینی-زدند
بستن   چاپ