ایرانیان جهان
کاهش 11 درصدی آمار بنگاه های اقتصادی مشکل دار سیستان و بلوچستان
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 14:23:05
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - نماینده ویژه و مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس بررسی انجام شده و اقدامات استان تعداد بنگاه‌های اقتصادی دارای مشکل 11 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، کریم یاوری در دیدار با موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان هدف از سفر به این استان را رصد، پیگیری و رفع چالش ها و مشکلات بنگاه های اقتصادی، اعلام کرد و گفت: در نظر داریم از نزدیک با صاحبان کسب و کار و فعالین اقتصادی و کارگران و کارفرمایان استان دیدار و گفتگو داشته باشیم.
وی با بیان اینکه مساله حقوق و دستمزد معوقه کارگران با توجه به فرارسیدن پایان سال از ماموریت های ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سراسر کشور است افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای 18 قانون را بر عهده دارد که یکی از این قوانین، قانون کار متشکل از مثلث کارگر، کارفرما و کارگاه است.
استاندار سیستان و بلوچستان هم در این دیدار با قدردانی از مجموعه اقدامات دستگاه های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به خصوص در اجرای طرح اشتغال روستایی و کمک به واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی ، گفت: همدلی و هماهنگی موجود در بین این دستگاه ها بطور ملموس در سیل سال گذشته جنوب استان دیده شد که باید از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر کرد.
احمد علی موهبتی در ادامه با بیان اینکه فاصله زیاد استان از مرکز کشور و عقب ماندگی تاریخی آن، شرایط این استان را از سایر استان‌های کشور متمایز کرده است؛ افزود: مشکلات استان باید با نسخه‌ جداگانه و مختص خود استان، حل شود.
وی با اشاره به اینکه میانگین شاخص‌های توسعه استان با میانگین کشوری فاصله زیادی دارد و برای جبران این عقب ماندگی، استان مورد توجه همه ارکان نظام بویژه شخص مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) است؛ اظهار داشت: سیستان و بلوچستان بالاترین رشد اعتباری را در کشور داراست و در صورتی که اعتبارات به صورت 100درصد تخصیص یابد، می‌توان بخش اعظمی از این مشکلات را رفع کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: طی دوسال اخیر، بسیاری از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل استان فعال شده و بخشی از معادن غیرفعال خلع شده به چرخه فعالیت بازگشته و معادن جدید نیز آغاز به کار کرده است که نشانگر یک حرکت نو برای اشتغال پایدار است.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شرایط فعلی که استان چالش‌های زیادی دارد، ایجاد اشتغال باید نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
موهبتی گفت: از آنجایی که کارفرمایان استان مواد اولیه مورد نیاز خود را از مرکز کشور تهیه می‌کنند و برای رساندن محصول تولیدی به بازارهای مرکز کشور باید هزینه حمل و نقل بیشتری نسبت به سایر تولیدکنندگان کشور بپردازند، بایستی بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228446/کاهش-11-درصدی-آمار-بنگاه-های-اقتصادی-مشکل-دار-سیستان-و-بلوچستان
بستن   چاپ