ایرانیان جهان
280 طرح بزرگ صنعت آب و برق در سال 99 افتتاح شد
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 17:06:07
ایرانیان جهان - ایرنا امسال تاکنون 280 پروژه مهم و بزرگ صنعت آب و برق از ابتدای مرحله دوم پویش هر هفته #الف ب-ایران افتتاح شده است.
"رضا اردکانیان" در مراسم افتتاح 35 پروزه سازو کاری وزارت نیرو افزود: پویش هر هفته #الف ب-ایران که مرحله دوم آن از ابتدای امسال آغاز شد، اکنون به روزهای پایانی خود نزدیک شده و طرح های مهمی تاکنون به بهره برداری رسیده است.
وی توضیح داد: اکنون در هفته های باقی مانده تا پایان سال بقیه طرح های وعده داده شده در قالب این پویش به بهره برداری خواهد رسید و مراسم اختتامیه آنها نیز برگزار خواهد شد.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: امروز از 35 طرح سازو کاری رونمایی شد و تعهد شده بود 50 پروزه ساز و کاری به همراه 200 پروژه ساخت و سازی بهره برداری شود که با احتساب طرح های امروز، تاکنون 228 طرح ساخت و سازی52 طرح ساز و کاری به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: تاکنون برای بهره برداری از 280 طرح به میزان افزون بر 65 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
اردکانیان افزود: گرچه پروژه های ساخت و سازی جایگاه مهمی در توسعه و عمران کشور دارند اما امروز، روز بزرگ و مهمی در تقویم فعالیت های وزارت نیرو در دولت دوازدهم است.
وزیر نیرو بهره برداری از پروژه های 35 گانه سازو کاری صفحه جدیدی را پیش روی ما و آیندگان در این عرصه و سایر عرصه ها خواهد گشود.
وی توضیح داد: با این پروژه ها به روزی خواهیم رسید که وزارت نیرو به وظیه اصلی خود که نظارت عالیه تحت مدیریت دولت خواهد پرداخت و بقیه امور توسط بخش خصوصی طراحی و اجرا خواهد شد و وزارت نیرو جایگاه خود به عتوان تنظیم‌گر و تدوین کننده مقررات و تسهیل گر خواهد رسید.
اردکانیان گفت: این کار تداوم خواهد یافت و به گونه ای تنظیم خواهد شد تا جزو لاینفک زندگی کاری مجموعه وزارت نیرو شود.
وی افزود: این طرح ها با تحول در رویه های موجود ممکن شده و این تغییر رویه اثر مثبت زیادی دارد.
وزیر نیرو گفت: بسیاری از این طرح ها بدون نیاز به تدوین قانونی جدید و با تغییر نگاه ممکن شده و تعداد کمی از آنها با اخذ مصوبه های جدید از دولت امکانپذیر شده است.
تحول بزرگی در گردشگری آبی کشور
وزیر نیرو گفت: تحول بزرگی در گردشگری آبی کشور آغاز شده و در آینده نزدیک طرح‌های آن یکی پس از دیگری افتتاح خواهد شد.
اردکانیان افزود:حرکتی که در وزارت نیرو با همکاری وزارت میراث فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع دستی، بدون نیاز به قانون و مصوبه جدید هیات وزیران، دست اندرکار تدوین ساز و کارهایی شدیم که به کمک آن در کنار کنترل کمی و کیفی و رعایت ملاحظات زیست محیطی، هموطنان بتوانند از دریاچه‌های تازه احداث بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اهمیت بهره‌برداری از طرح‌های سازوکاری گفت: این عرصه تعیین‌کننده‌ای است و حفظ و توسعه آن الزام هایی را بدنبال دارد. 
اردکانیان افزود: واگذاری اموری نکته مهمی است که دیگران هم در سلسله مراتب سازمانی می‌توانند آن را انجام دهند و وظیفه داریم سیستم‌های نظارتی خود را بهنگام، فعال و کارآمد ساخته تا اطمینان از صحت انجام امور مستلزم آن نباشد که همه اختیارات نزد خود حفظ نماییم.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228464/280-طرح-بزرگ-صنعت-آب-و-برق-در-سال-99-افتتاح-شد
بستن   چاپ