ایرانیان جهان
گزارش هشدارآمیز پنتاگون از نژادپرستی در ارتش آمریکا
يکشنبه 10 اسفند 1399 - 17:06:40
ایرانیان جهان - فارس / گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا نشان‌گر موارد متعدد از وجود تفکرات سفیدبرترپنداری در ارتش این کشور است.
به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز»، این گزارش توسط دولت قبلی آمریکا و پیش از حادثه حمله به کنگره در تاریخ ششم ژانویه تهیه شده است اما تاکنون منتشر نشده بود.
در یکی از موارد ذکر شده در این گزارش، یکی از نیروهای گارد ملی فلوریدا که سابقه عضویت در گروهی «نئو نازی» را داشته، حین گفت‌وگو در یک جلسه آنلاین می‌گوید هراسی از به زبان آوردن تفکراتش در میان دیگر نیروهای گارد ملی ندارد.
در این گزارش آمده است: «با وجود اندک بودن موارد قطعی، افرادی که تفکرات افراطی و تجربه نظامی دارند، به‌خاطر توانایی تأییدشده آن‌ها در ترتیب دادن رویداد‌هایی با تأثیرگذاری بالا، موجب نگرانی‌هایی در زمینه امنیت ملی ایالات متحده هستند».
طبق این گزارش، گروه‌های افراط‌گرای داخلی در آمریکا، ورود اعضایشان به ارتش را بسیار مهم می‌دانند زیرا می‌توانند به آرمان و اهداف خود «مشروعیت» بخشیده و در میان سربازان به یارگیری بپردازند.
گزارش پنتاگون هشدار می‌دهد: «دسترسی به اعضای ارتش که تمرینات نظامی را پشت سر گذاشته و در استفاده از تسلیحات فنی تخصص دارند، توان بالقوه و احتمال موفقیت حملات خشونت‌آمیز از پیش طراحی شده را افزایش می‌دهد».
این گزارش با اشاره به مواردی از رد متقاضیان ورود به ارتش به دلیل داشتن تفکرات نژادپرستانه می‌افزاید، با این حال اقدامات بیشتری برای جلوگیری از به خدمت گرفتن افراد دارای گرایش‌های سفیدبرترپنداری مورد نیاز است و همچنین در آن بر لزوم همکاری بیشتر میان اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» جهت شناسایی افراد نژادپرست در میان نیروهای نظامی تأکید شده است.
به گفته «مارک پیتکاویج» محقق ارشد در زمینه افراط‌گرایی، از دهه 1980 میلادی، افراط‌گرایی ضد دولتی و سفید برتر پنداری به صورت دوره‌ای در جامعه آمریکا اوج گرفته است و پنتاگون هرگز اصلاحات و پاکسازی مورد نیاز برای حل این معضل را انجام نداده است.
ششم ژانویه (17 دی) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند. حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 
هفته قبل نیز پلیس کنگره آمریکا به دلیل دست به دست شدن مطالبی در شبکه‌های مجازی مبنی بر احتمال حمله مجدد به این ساختمان در تاریخ چهارم مارس، خواستار باقی ماندن چند هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن شد.
«یوگاناندا پیتمن» سرپرست پلیس کنگره آمریکا در جلسه استماع روز پنجشنبه مجلس نمایندگان در این خصوص هشدار داد: «اعضای گروه‌های شبه‌نظامی که روز ششم ژانویه در کنگره حضور داشتند، بیان داشتند که قصد دارند در ارتباط با سخنرانی اتحاد، ساختمان کنگره را منفجر کرده و هر تعداد از نمایندگان را که می‌توانند، به قتل برسانند».
شمار زیادی از عاملان حمله به کنگره، افراد سفیدبرترپندار و عضو گروه‌های راست‌گرای افراطی از جمله «پسران مغرور» و «وفاداران به سوگند» بودند که تجربه حضور در ارتش آمریکا را نیز در کارنامه داشتند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228480/گزارش-هشدارآمیز-پنتاگون-از-نژادپرستی-در-ارتش-آمریکا
بستن   چاپ