ایرانیان جهان
مدعیان اصلاحات: تعهد آمریکا در برجام لغو تحریم نیست بلکه تعلیق تحریم‌هاست!
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 13:34:21
ایرانیان جهان - کیهان /متن پیش رو در کیهان منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «واقعیت این است که وضعیتی که در آن قرار گرفتیم، اصلاً خوب نیست چون نه طرف آمریکایی کوتاه می‌آید و نه طرف ایرانی نشانه‌ای از کوتاه آمدن دارد.»
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت: «اینکه چه کسی اول تعهدات را اجرا کند، آن‌قدر موضوع مهمی نیست که کل توافق از بین برود. بنابراین واقعاً لازم است که یک ابتکار و اقدام دیپلماتیکی انجام شود برای اینکه مانع از بین رفتن کل برجام شود که اگر واقع‌بین باشیم به ضرر هر دو طرف است.»
روزنامه آرمان در این مطلب تأکید کرد: «آنچه آمریکا در برجام وعده داده این است که تحریم‌ها را به حالت تعلیق درمی‌آورد نه اینکه لغو کند. درحالی‌که الان انتظار ایران این است که طرف آمریکایی‌ها، تحریم‌ها را لغو کند.»
هر زمان که دست طرف ایرانی در مواجهه با آمریکا و تروئیکای اروپا پُر می‌شود، مدعیان اصلاحات به خط شده و در مسیر امتیازگیری ایران سنگ‌اندازی می‌کنند.
مقامات دولت و ازجمله آقایان روحانی و ظریف در سال 94 تأکید کرده بودند که هدف اصلی در برجام، لغو یک‌باره همه تحریم‌هاست و نه تعلیق. حالا در شرایطی که طرف غربی به‌واسطه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، در موضع انفعال قرار گرفته، مدعیان اصلاحات در حال کمک‌رسانی به ‌طرف مقابل هستند و مطالبات ایران را تقلیل داده و پالس ضعف به طرف مقابل ارسال می‌کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228693/مدعیان-اصلاحات--تعهد-آمریکا-در-برجام-لغو-تحریم-نیست-بلکه-تعلیق-تحریم‌هاست!
بستن   چاپ