ایرانیان جهان
کنایه نماینده عراقی به دولت؛ در خاک عراق به الحشد الشعبی حمله شده نه نیجریه!
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 15:53:47
ایرانیان جهان - فارس / نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق به انفعال بغداد در خصوص جنایت آمریکا در هدف قرار دادن مواضع الحشد الشعبی انتقاد کرد و گفت: دولت به گونه‌ای رفتار می کند که گویی این اتفاق در نیجریه روی داده نه عراق.
«ریاض المسعودی» نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق به نحوه برخورد دولت با جنایت اخیر آمریکا و بمباران مقر الحشد الشعبی در مرز عراق انتقاد کرد و گفت که دولت حتی بیانیه‌ای در محکومیت این اقدام صادر نکرد.
وی تصریح کرد: دولت عراق درباره بمباران آمریکا علیه نیروهای الحشد الشعبی در داخل خاک عراق بیانیه‌ای صادر نکرد، گویی که این حادثه در نیجریه روی داده است. این در حالی است که الحشد الشعبی از سال 2017، دارای یک ساختار قانونی گسترده است.
این نماینده عراق گفت: واشنگتن از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، مرزها و حاکمیت کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد و حاکمیت عراق و سوریه برای آمریکا، معنایی ندارد. داعش نیز با حمایت آشکار آمریکا به عراق حمله کرد. 
وی افزود: مفهوم تشکیل ائتلاف بین‌المللی، عدم به رسمیت شناختن مرزهای کشورها است. آمریکا در عراق منابع اطلاعاتی مورد اعتمادی دارد.
هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد. وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش آمریکا به دستور «جو بایدن» مواضعی را در شرق سوریه بمباران کرد و این حمله بر اساس اطلاعات دریافتی از سمت دولت عراق انجام شده است، ادعایی که مقامات عراقی آن را رد کردند.
اما سازمان الحشد الشعبی طی بیانیه‌ای به صراحت اعلام کرد که آمریکا مواضع الحشد الشعبی را در نوار مرزی عراق با آمریکا و نه خاک سوریه هدف قرار داده است.
در بیانیه الحشد الشعبی آمده است: «با توجه به جدی بودن این قضیه و بازتاب آن بر حاکمیت، امنیت و ثبات کشور عزیزمان عراق، سازمان الحشد الشعبی برای مدتی منتظر ماند تا روایات کامل در مورد این حمله به اتمام برسد و تایید شود که رزمندگان ما بر خلاف روایت نظامیان متجاوز آمریکایی در عمق خاک سوریه نبودند بلکه در نوار مرزی بین دو کشور برای حفاظت از خاک عراق دربرابر تروریسم حضور داشتند».
این سازمان تاکید کرد: «پس از اینکه در این خصوص مطمئن شدیم، رسما اعلام می‌کنیم که نیروهای ما در خط دفاعی عراق حضور داشتند و این تجاوز، پیش‌بینی کننده اتفاقاتی خطرناک در آینده است که باید از وقوع آن جلوگیری شود.»

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228754/کنایه-نماینده-عراقی-به-دولت؛-در-خاک-عراق-به-الحشد-الشعبی-حمله-شده-نه-نیجریه!
بستن   چاپ