ایرانیان جهان
تیخانوفسکایا: رژیم لوکاشنکو به زودی سقوط می‌کند
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 15:54:00
ایرانیان جهان - ایسنا / رهبر اپوزیسیون بلاروس گفته، انتظار دارد لوکاشنکو بهار سال جاری میلادی از سمتش به عنوان رئیس جمهوری این کشور کناره گیری کند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون بلاروس به روزنامه بیلد آم زونتاگ آلمان گفت: رژیم الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس همین امسال سقوط می‌کند. فکر می‌کنم او بهار 2021 کناره گیری می‌کند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه کناره گیری لوکاشنکو را چطور پیش بینی می‌کند، گفت: بر روی فشار بین‌المللی و حمایت غرب از جمله اتحادیه اروپا و آمریکا حساب می‌کنم.
این سیاستمدار بلاروسی همچنین تاکید کرد که به اعتراضات صلح آمیز بجای انقلابی پر تنش و خشونت آمیز اعتقاد دارد و تمایلش را نسبت به همکاری و همبستگی اتحادیه اروپا با اپوزیسیون بلاروس اعلام کرد و گفت: با توجه به بروکراسی گسترده در داخل اتحادیه اروپا روندی که انتظارش را دارم، به کندی پیش می‌رود.
تیخانوفسکایا همچنین گفت: ما به دنبال تحریم‌های بیشتر و سخت‌تر و البته سریعتر هستیم.
بلاروس از انتخابات اوت سال گذشته میلادی که لوکاشنکو بار دیگر پیروز آن اعلام شد، در آشوب و ناآرامی به سر می‌برد؛ بسیاری از کشورهای غربی و اپوزیسیون می‌گویند که پیروزی وی با تقلب همراه بوده است. تیخانوفسکایا نیز رقیب اصلی وی به حساب می‌رفت که پس از شکست و سازماندهی اپوزیسیون و تهدید فرزندانش از کشور فرار کرد و به لیتوانی رفته است.
لوکاشنکو با بیش از 80 درصد آرا پیروز اعلام شد اما این نتایج از سوی اپوزیسیون به رسمیت شناخته نشد و آنها داعیه تقلب در انتخابات را دارند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/228759/تیخانوفسکایا--رژیم-لوکاشنکو-به-زودی-سقوط-می‌کند
بستن   چاپ