ایرانیان جهان
پیام‌های تبریک پوتین و بایدن به گورباچف
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 08:33:15
ایرانیان جهان - ایسنا / ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مناسبت سالگرد تولد 90 سالگی میخائیل گورباچف، آخرین رهبر شوروی، به عنوان یک رهبر برجسته که روند تاریخ جهان را تغییر داده، از وی تجلیل کرد.
به گزارش رویترز، پوتین که خود از فروپاشی شوروی ابراز تأسف کرده است، برای گورباچف یک پیام تبریک فرستاد که در وب‌سایت کرملین منتشر شده است.
پوتین در این پیام اظهار کرده است: شما به حق متعلق به کهکشانی از مردمان درخشان و خارق‌العاده و از دولت‌مردان برجسته زمان ما هستید که تأثیر به‌سزایی در روند تاریخ داخلی و جهانی ما دارند.
کانال REN TV روسیه اعلام کرد گورباچف قرار است روز سه‌شنبه از طریق اپلیکیشن زوم، با دوستان و متحدان سیاسی خود صحبت کند.
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز به گورباچف تولدش را تبریک گفت.
در متن تبریک بایدن آمده است: از طرف مردم آمریکا فرصتی دست داد تا تولد 90 سالگی شما را تبریک بگویم تعهد شما به آزادی و شهامت شما طی دهه ها موجب شد تا تصمیمی قاطع و ضروری بگیرید تا جهانی امن تر داشته باشیم شما الهام بخش هستید امیدوارم که تمدید پنح ساله معاهده استارت اثباتی باشد که آمریکا و روسیه به همکاری با یکدیگر ادامه می دهند .
بایدن در نهایت برای گورباچف آرزوی صلح شادی و سلامت کرده است.
"دومینیک راب"، وزیر خارجه انگلیس نیز در پیام توییتری، تولد گورباچف را تبریک گفت و نوشت: بهترین آرزوها برای تولد 90 سالگی میخائیل گورباچف: یک دولت‌مرد بزرگ، برنده جایزه نوبل و میهن‌پرستی که کشورش را گشود و کمک بزرگی به روابط شرق و غرب و صلح جهانی کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/229068/پیام‌های-تبریک-پوتین-و-بایدن-به-گورباچف
بستن   چاپ