ایرانیان جهان
اعزام تعدادی از فرماندهان وابسته به امارات به جنوب یمن
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 08:35:31
ایرانیان جهان - فارس / مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن از اقدام امارات برای انتقال فرماندهان نظامی وابسته به خود به استان سقطری در جنوب شرقی یمن خبر داد.
 «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی یمن گفت که امارات همزمان با ورود یک کشتی حامل سلاح به سقطری، فرماندهان نظامی وابسته به خود را وارد این استان کرد.
الرحبی در حساب توئیتری خود نوشت که امارات چند فرمانده نظامی وابسته به خود را به سقطری منتقل کرد.
وی به هویت این فرماندهان و نحوه انتقال آن‌ها اشاره‌ای نکرد اما گروه موسوم به «المجلس الإنتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوبی) تحت حمایت امارات از ژوئن گذشته پس از درگیری با نیروهای دولت مستعفی یمن، کنترل سقطری را به دست گرفته‌اند.
طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، الرحبی همچنین گفت که همزمان با انتقال این فرماندهان نظامی یک کشتی اماراتی حامل سلاح، خودروهای نظامی و تدارکاتی برای نیروهای شورای انتقالی جنوبی در سقطری وارد این استان شد.
پیشتر مسئولان یمنی گفته بودند که امارات برای تجزیه یمن و سیطره بر جنوب این کشور به منظور غارت ثروت آن و سیطره بر بنادر حیاتی یمن از جمله دو بندر استراتژیک عدن و سقطری تلاش می‌کند.
4 فوریه گذشته «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات در حساب توئیتری خود مدعی شد که امارات از اکتبر گذشته به مداخله نظامی در یمن پایان داده است.
«محمد قیزان» معاون وزارت اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن این ادعای قرقاش را رد و تأکید کرد که امارات همچنان در یمن باقی مانده است.
پنج‌شنبه گذشته یک کشتی اماراتی محموله خود اعم از خودروهای نظامی را در بندر سقطری واقع در جنوب شرقی یمن تخلیه کرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/229120/اعزام-تعدادی-از-فرماندهان-وابسته-به-امارات-به-جنوب-یمن
بستن   چاپ