ایرانیان جهان
آمادگی روسیه برای برگزاری دور تازه نشست افغانستان در مسکو
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 16:38:53
ایرانیان جهان - تسنیم / نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان اعلام کرد که مسکو در حال آماده‌سازی تدارکات نشست بین‌المللی افغانستان در مسکو است.
«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان و رئیس اداره دوم آسیایی وزارت خارجه روسیه گفت که باوجود از سرگیری مذاکرات دولت افغانستان و طالبان، روند صلح همچنان در بن‌بست قرار دارد.
کابلوف به «تاس» گفت روسیه از دو طرف می‌خواهد تا برای پیشرفت در روند صلح از خود انعطاف و نرمش نشان دهند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزبانی مجدد روسیه از مذاکرات بین‌الافغانی گفت: ما این احتمال را دور از انتظار نمی‌دانیم که یکی از دورهای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در مسکو برگزار شود و ما برای میزبانی این گفت‌وگوها آمادگی داریم.
کابلوف همچنین اظهارداشت که این نشست با مشارکت روسیه، چین، آمریکا و پاکستان انجام خواهد شد و به احتمال زیاد ایران نیز در آن حضور خواهد یافت.
نماینده ویژه پوتین پیش از این نیز نشست مسکو را بسیار مهم و آغازگر مذاکرات آمریکا-طالبان خوانده و بدون اعلام زمان دقیق اظهار کرده بود که نشست بین‌المللی درباره افغانستان ممکن است در آینده نزدیک برگزار شود.
کابلوف در تشریح هدف روسیه برای افغانستان نیز گفته بود: روسیه به دنبال سناریویی است که تمام طرف‌ها روی ایجاد یک دولت انتقالی ائتلافی توافق کنند و طالبان نیزمتناسب با وزن واقعی خود در این دولت جایگاهی کسب کند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/229291/آمادگی-روسیه-برای-برگزاری-دور-تازه-نشست-افغانستان-در-مسکو
بستن   چاپ