ایرانیان جهان
اولین شرکت تعاونی سهامی عام فارس در شیراز افتتاح شد
شنبه 16 اسفند 1399 - 12:08:31
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - در آیینی با حضور مقامات کشوری و استانی اولین شرکت تعاونی سهامی عام فارس با نام رونیکا گستران ارغوان جاوید با 52 عضو در حوزه تهیه و توزیع لوازم و تجهیزات آرایشی و بهداشتی آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛طرح اولیه ایجاد این شرکت تعاونی سهامی عام در 17 دی ماه 99 به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شیراز ارجاع و در اسفندماه 99 این مجموعه به بهره برداری رسید.
این شرکت تعاونی سهامی عام در زمینه خدماتی و تهیه و توزیع کالاها و تجهیزات آرایشی و بهداشتی با قیمت‌ تعاونی راه اندازی شده است.
این مجموعه با حضور مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی،مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس،رئیس اتاق اصناف مرکز استان و سایر مدیران حوزه تعاون فارس به بهره برداری رسید.
مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در آیین افتتاح اولین شرکت تعاونی سهامی عام استان فارس گفت: اقتصاد دنیا و شرکت های بزرگ جهانی در گذشته براساس مزیت های نسبی فعالیت می کردند.
علیرضا ناطقی افزود: در دهه های بعدی اقتصاد دنیا به سمت مزیت رقابتی پیش رفت اما اکنون شرکت‌های پیشرو حوزه اقتصاد دنیا از این دو مزیت عبور کرده و به مزیت مشارکت روی آورده اند.
وی به افتتاح اولین شرکت تعاونی سهامی عام استان فارس اشاره کرد و گفت: این نوع شرکت‌ها،تعاونی های بزرگ مقیاسی هستند که این ظرفیت را دارند که وارد بازار سرمایه شوند.
ناطقی ادامه داد: این افق پیش روی اولین شرکت تعاونی سهامی عام استان فارس قرار دارد که طی 5 سال آینده به یکی از بهترین شرکت های بورسی ایران تبدیل و فعالیت خود را در سطح بین المللی گسترش دهد.
وی به عضویت زنان در اولین تعاونی سهامی عام استان فارس اشاره کرد و گفت: زنان ایران و استان فارس بسیار توانمند هستند و این شرکت نیز با توجه به اینکه همه اعضای آن را بانون تشکیل داده اند این ظرفیت را دارد که کسب و کار این تعاونی در سطح جهانی نیز توسعه یابد.
روحیه مشارکت پذیری بانوان فارسی سرآمد کشور است
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه این آیین گفت: با گسترش روحیه مشارکت پذیری در سطح استان فارس طی سالهای اخیر اقدامات بسیار مهمی در بخش تعاون انجام شده است.
سهراب مختاری افزود: اولین شرکت تعاونی سهامی عام استان فارس به بهره برداری رسید و این شرکت تعاونی باید الگوی خوبی برای ایجاد تعاونی های جدید از این دست باشد.
وی با بیان این که در پی تلاش های صورت گرفته از سوی مردم و مسئولان استان طی سالیان اخیر فارس در حوزه ترویج،آموزش و تشکیل تعاونی ها سرآمد کشور بوده است، گفت: در اولین تعاونی سهامی عام فارس بانوان نقش کلیدی داشته و این نشان از قابلیت و ظرفیت زنان این خطه دارد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در ادامه تاکید کرد: فلسفه وجودی تشکیل تعاونی ها، تحقق عدالت اجتماعی و افزایش و تولید ثروت است که با توسعه این بخش علاوه بر توزیع مناسب ثروت ،عدالت اجتماعی نیز محقق می شود و همچنین سطح نشاط اجتماعی و امید به زندگی نیز در جامعه بالا خواهد رفت.
وی خطاب به اعضای این شرکت تعاونی گفت: شفافیت ،حسابرسی دقیق و قناعت از عواملی است که می تواند به رشد این شرکت تعاونی و سایر نمونه های مشابه کمک کند.
سید محمود هاشمی رییس اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز در این مراسم گفت: اولین شرکت تعاونی سهامی عام استان فارس صرفا خدماتی نیست زیرا به اصناف خدمات ارایه می کند و در این راستا وجود این شرکت تعاونی می تواند بسیار موثر واقع شود.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/230018/اولین-شرکت-تعاونی-سهامی-عام-فارس-در-شیراز-افتتاح-شد
بستن   چاپ