ایرانیان جهان
برخورد خشن پلیس سوئد با معترضان به محدودیت‌های کرونایی
یکشنبه 17 اسفند 1399 - 8:15:55 AM
ایرانیان جهان - فارس / پلیس سوئد با توسل به قوه قهریه برای متفرق کردن تظاهرات گسترده در پایتخت این کشور ضد محدودیت‌های کرونایی، حداقل 50 نفر را بازداشت کرد.
چند صد نفر از ساکنان استکهلم روز شنبه (به وقت محلی) با حضور در خیابان‌های این شهر، به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای برای کنترل شیوع ویروس «کووید19» اعتراض کردند.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مأموران پلیس اما به بهانه عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله نزدن ماسک تنفسی، به آنها حمله کرده و سعی در متفرق کردن آنها داشت.
پلیس سوئد می‌گوید طی درگیری‌هایی که با معترضان به محدودیت‌های بهداشتی داشتند، حداقل 6 مأمور امنیتی زخمی شده و از تظاهرات‌کنندگان نیز 50 نفر بازداشت شدند.
بر این اساس، پلیس به معترضان هشدار داده بود که برگزاری هرگونه تجمع و تظاهرات به دلیل محدودیت‌های کرونایی، ممنوع است اما در پی عدم تبعیت معترضان از دستورات، پلیس مجبور به استفاده از قوه قهریه برای متفرق کردن آنها شد.
به نوشته رویترز، صدها معترض از بخش‌های مختلف سوئد برای شرکت در این تظاهرات، به پایتخت این کشور سفر کرده و محدودیت‌های وضع‌شده توسط دولت را نقض کردند.
معترضان با شعار «آزادی» و حمل پلاکاردهایی با نوشته‌های «رسانه‌ها، ویروس هستند»، ضمن اعتراض به محدودیت‌های کرونایی، گفتند که به همه‌گیری این ویروس اعتقادی ندارند زیرا آن را شایعه‌ای از سوی دولت سوئد برای کنترل کردن مردم می‌دانند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/230245/برخورد-خشن-پلیس-سوئد-با-معترضان-به-محدودیت‌های-کرونایی
بستن   چاپ