ایرانیان جهان
سند محرمانه وزارت دفاع آلمان درباره توانمندی‌های نظامی چین و روسیه
یکشنبه 17 اسفند 1399 - 1:10:32 PM
ایرانیان جهان-به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، وزارت دفاع آلمان در یک سند محرمانه درباره ادعاهای قدرتی چین و روسیه و توانایی های نظامی این دو کشور هشدار داده است.
روزنامه "دی ولت" آلمان با استناد به این سند محرمانه از وزارت دفاع آلمان نوشته است: هدف چین اطمینان از توسعه اقتصادی و شکل گیری نظم بین المللی متناسب با منافع خود است. روسیه هم به نوبه خود بی ثبات سازی و تضعیف ناتو را به عنوان اقدامی حداکثری دنبال می کند.
واکنش مسکو به خبر اخراج متقابل دیپلمات های روسیه و فرانسه
توافق روسیه و بلاروس درباره ایجاد مراکز مشترک آموزش نظامی
در این سند محرمانه که توسط کارشناسان نظامی وزارت دفاع آلمان تنظیم شده است آمده است: در این میان چین در زمینه نفوذ جهانی از جمله در زمینه فروش اسلحه و همکاری نظامی از روسیه پیشی می گیرد.
در این سند محرمانه همچنین آمده است: چین اکنون دو میلیون سرباز، حدود 6850 تانک جنگی و 1600 هواپیمای جنگنده دارد و همچنین بزرگترین پتانسیل موشکی معمولی دنیا را دارد. این قابلیت ها همچنین شامل موشک های بسیار خطرناک با برد طولانی تا 2500 کیلومتر است.
وزارت دفاع آلمان همچنین اعلام کرد که علاوه بر این پکن به صورت سیستماتیک توانایی های هسته ای خود را گسترش می دهد و در حال حاضر همچنین بزرگترین صادر کننده هواپیماهای بدون سرنشین مسلح در دنیا است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/230379/سند-محرمانه-وزارت-دفاع-آلمان-درباره-توانمندی‌های-نظامی-چین-و-روسیه
بستن   چاپ