ایرانیان جهان
رسوایی فساد در معاملات ماسک در آلمان؛ استعغای نماینده مجلس
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 11:33:54 AM
ایرانیان جهان-به گزارش ایسنا، نیکلاس لوبل، نماینده 34 ساله پارلمان آلمان، از حزب دموکرات مسیحی (CDU) و متهم به فساد مالی در تهیه ماسک های کرونا روز یکشنبه هفتم مارس از سمت خود در مجلس استعفا کرد. او خطای خود را پذیرفت و در این رابطه گفت که "برای جلوگیری از آسیب بیشتر به حزب" خود کناره می گیرد.
شرکت متعلق به نیکلاس لوبل 250 هزار یورو در دلالی میان شرکت وارد کننده ماسک در ایالت بادن ورتمبرگ و دو شرکت خصوصی در هایدلبرگ دریافت کرده است.
به گزارش دویچه وله استعفای او درست یک هفته قبل از انتخابات ایالتی در بادن وورتمبرگ رخ داد و به اعتبار حزب دموکرات مسیحی (حزب آنگلا مرکل، صدراعظم) نیز آسیب زد. او در ابتدا قصد داشت تنها از سمت خود در کمیسیون امور خارجه پارلمان آلمان کناره گیری کند ولی تا پایان ماه اوت در پارلمان بماند. اما رهبر حزب دموکرات مسیحی و رهبر فراکسیون این حزب در پارلمان خواستار استعفای فوری لوبل شدند. در پی این استعفا سوزانه آیزرمن، نامزد حزب در انتخابات ایالت بادن وورتمبرگ از لوبل خواست عایدی خود از معامله بحث انگیز را صرف اقدامی خیرخواهانه کند.
واکنش احزاب مختلف
نماینده دیگر درگیر در این پرونده گئورگ نوسلاین، 51 ساله، از حزب سوسیال مسیحی (CSU)، حزب متحد حزب دموکرات مسیحی است. حوزه فعالیت این حزب منحصرا در ایالت بایرن است ولی نمایندگان آن در مجلس ملی در فراکسیونی واحد با حزب دومکرات مسیحی خانم مرکل هستند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/230985/رسوایی-فساد-در-معاملات-ماسک-در-آلمان؛-استعغای-نماینده-مجلس
بستن   چاپ