ایرانیان جهان
استرالیا عرضه واکسن آسترازنکا را ادامه می دهد
چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 11:01:07 AM
ایرانیان جهان-

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز ، "جان اسکریت" رئیس اداره داروی استرالیا خاطرنشان کرد که روز گذشته با مسئولان چندین کشور اروپایی گفت و گو کرده و به این نتیجه رسیده که در حال حاضر بر اساس شواهد موجود هیچ علتی برای توقف استفاده از این واکسن وجود ندارد.

این مقام استرالیایی به شبکه تلویزیونی ABC این کشور گفت: ما شب گذشته شواهد موجود را مورد بررسی اولیه قرار دادیم و هرچند در حال کار دقیق روی مساله هستیم اما هیچ نشانه‌ای نداریم که این کار (استفاده از واکسن آسترازنکا) در استرالیا متوقف شود.

بر اساس این گزارش ، کشورهای آلمان ، فرانسه ، ایتالیا و چندین کشور دیگر اروپایی استفاده از واکسن آسترازنکا را تا زمان مشخص شدن نتایج تحقیقات درباره موارد غیرمعمول از ترومبوز مغزی نادر در افراد دریافت کننده این واکسن به تعلیق درآوردند.

با این حال موسسه ناظر دارویی و درمای اروپایی روز سه‌شنبه تاکید کرد که مزایای این واکسن همچنان بیشتر از خطرات آن است.

استرالیا روز هفتم مارس (یکشنبه 17 اسفند) واکسیناسیون مردم را با واکسن آسترازنکا آغاز کرد و برای جمعیت 25 میلیون نفری این کشور خرید بیش از 54 میلیون دُز این واکسن را تضمین کرده است. واکسیناسیون با واکسن فایزر/بیون‌تک هم در ماه فوریه (بهمن) آغاز شده است.

ایالت "نیوساوت‌ولز" پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا روز چهارشنبه یک مورد جدید از ابتلا به کووید-19 گزارش کرد که این فرد مبتلا از خارج بازگشته و در هتلی قرنطینه شده است. یکی از ماموران حراست در همین هتل هم اوایل این هفته به ویروس آلوده شد و به این ترتیب نرخ ابتلای صفر در این ایالت استرالیا در مدت نزدیک به دو ماه گذشته پایان یافت.

استرالیا در چند هفته اخیر موارد روزانه ابتلای صفر یا بسیار پایین یک رقمی گزارش کرده است. از زمان آغاز همه‌گیری کووید-19 تا کنون در این کشور حدود 29 هزار مورد ابتلا و 909 مرگ ناشی از کرونا گزارش شده است.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/233191/استرالیا-عرضه-واکسن-آسترازنکا-را-ادامه-می-دهد
بستن   چاپ