ایرانیان جهان
چین واردات یونجه خشک از استرالیا را متوقف کرد
شنبه 7 فروردین 1400 - 1:33:17 PM
ایرانیان جهان-

ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد 28 صادرکننده بزرگ استرالیایی می‌گویند مجوز صادرات علوفه آنها به چین از پایان فوریه تمدید نشده است و به این ترتیب بازار 121 میلیون دلاری آنها در چین به خطر افتاده است.

 

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد 28 صادرکننده بزرگ استرالیایی می‌گویند مجوز صادرات علوفه آنها به چین از پایان فوریه تمدید نشده است و به این ترتیب بازار 121 میلیون دلاری آنها در چین به خطر افتاده است.

طبق گزارش گلوبال تایمز به نقل از یک منبع آگاه صنعتی چین سالانه 1 میلیون تن یونجه خشک مصرف می‌کند که 300 هزار تن آن از استرالیا تأمین می‌شود و این کشور تنها منبع واردات یونجه خشک به چین می‌باشد. باقی نیاز چین از سوی تولیدکنندگان داخلی تأمین می‌شود.

حالا گزارشات حاکی از این است که با بالا گرفتن تنش‌های تجاری بین دو کشور چین واردات یونجه خشک از استرالیا را متوقف کرده و به دنبال منابع دیگری برای تأمین این محصول می‌باشد.

در سال‌های اخیر پس از اینکه استرالیا شروع به محدود کردن سرمایه‌گذاری‌های چینی‌ها در کشور خود کرد، تنش‌های اقتصادی بین دو کشور بالا گرفت. تنش‌ها پس از آن شدت گرفت که استرالیا مشارکت هوآوی و ژی‌تی‌ای در پروژه‌های اینترنت 5 جی را ممنوع اعلام کرد.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/235057/چین-واردات-یونجه-خشک-از-استرالیا-را-متوقف-کرد
بستن   چاپ