ایرانیان جهان
افزایش نارضایتی دانشجویان از دانشگاه‌های استرالیا
شنبه 14 فروردین 1400 - 2:15:49 PM
ایرانیان جهان-نتایج یک نظرسنجی جدید در دوران شیوع پاندمی "کووید-19" نشان می‌دهد که رضایت دانشجویان استرالیایی از دانشگاه‌های این کشور مجدد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که طی دوران پاندمی "کووید-19"، رضایت دانشجویان از کیفیت تحصیلات دانشگاهی در استرالیا در سال 2020 میلادی به شدت کاهش یافته است. به نحوی‌که به پایین‌ترین سطح خود از سال 2012 میلادی رسیده است.

به طور متوسط، طی سال 2020 و همزمان با افزایش شیوع کروناویروس، فقط 68.4 درصد از دانشجویان استرالیایی اعلام کردند که از تحصیلات در دوران کارشناسی خود راضی هستند. این میزان نسبت به 2019 میلادی 10 درصد کاهش یافته است.

در این نظرسنجی، 565 هزار و 829 دانشجو از 29 دانشگاه استرالیا تحت بررسی قرار گرفتند. نتایج این بازخورد دانشجویان درمورد آموزش از راه دور در دوران کرونا نشان می‌دهد که اگر این شیوه آموزشی در سال 2021 میلادی همچنان ادامه پیدا کند، به عنوان یک "مشکل" تلقی می‌شود.

دانشجویان گفته‌اند که این شیوه منجر به "عدم تعامل" می‌شود و کمتر شدن زمان کلاس، انزوا و دوری از هم سن و سال‌ها، مسائل فناوری اطلاعات و سخت‌تر کردن شرایط امتحانات و بی‌عدالتی در امتحانات را به دنبال دارد.

این در حالی است که رشته‌هایی مانند علوم، هنر‌های تجسمی و نمایشی بیشتر تحت تاثیر این شیوه یادگیری قرار گرفته‌اند؛ چراکه دارای دروس عملی هستند.

در این گزارش، تعداد بسیار زیادی از پاسخ دهندگان اظهار کردند که یادگیری آنلاین را دوست ندارند و نمی‌خواهند مجددا این شیوه را تجربه کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/236273/افزایش-نارضایتی-دانشجویان-از-دانشگاه‌های-استرالیا
بستن   چاپ