ایرانیان جهان
نقش تعیین‌کننده مرکل در معرفی نامزد صدراعظمی آلمان
دوشنبه 16 فروردین 1400 - 9:40:39 AM
آریا جوان-

«مارکوس زودر» رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان بر لزوم موافقت صدراعظم آلمان با نامزد احتمالی معرفی شده از سوی احزاب ائتلافی حاکم برای جانشینی وی تاکید کرد.

زودر امروز (یکشنبه) در گفتگو با نشریه بیلد آلمان ضمن اشاره به تاثیر نظر مرکل گفت دو حزب مسیحی باید او را در تصمیم گیری در مورد نامزد اتحادیه برای صدراعظمی در انتخابات سراسری که در ماه سپتامبر (شهریور) برگزار خواهد شد، شرکت دهند.

وی افزود: تصمیم گیری در مورد نامزدی صدراعظمی باید با آنگلا مرکل هماهنگ باشد زیرا یک نامزد اتحادیه بدون حمایت مرکل به سختی می تواند موفق باشد.

رئیس حزب سوسیال مسیحی، حزب همخانواده «دموکرات مسیحی» که مرکل سالها ریاست آن را به عهده داشت علاوه بر این بر لزوم توجه به میزان محبوبیت نامزد احتمالی در نظرسنجی ها تاکید کرد و گفت که متقاضیان احتمالی باید در بین مردم نیز محبوبیت داشته باشند. افکار عمومی معیار مهمی برای پذیرش افراد و برنامه هایشان هستند.

اتحادیه احزاب مسیحی در حالی می خواهد در هفته های آینده در مورد نامزد تصدی پست صدراعظمی تصمیم بگیرد که «مارک زودر» و «آرمین لاشت» رهبران این دو حزب، از جمله نامزدهای اصلی به شمار می روند. با این حال در نظرسنجی ها ، زودر ماه ها به طور قابل توجهی بهتر از لاشت نخست وزیر ایالت نوردراین وستفالن عمل کرده است.

زودر در مورد رقیب احتمالی خود نیز گفت: او به عنوان نخست وزیر بزرگترین ایالت آلمان کار بزرگی انجام می دهد. اما این تصمیم در مورد دو نفر و جاه طلبی های شخصی آنها نیست، بلکه در مورد آینده اتحادیه و کل کشور است.

پاییز سال گذشته مرکل رسما اعلام کرد که تا پایان دوره اش درسال 2021 صدراعظم آلمان باقی خواهند ماند و پس از آن از سیاست کناره گیری می کند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/236714/نقش-تعیین‌کننده-مرکل-در-معرفی-نامزد-صدراعظمی-آلمان
بستن   چاپ