ایرانیان جهان
اقدامات نمایشی جبهه النصره و «جولانی» برای جلب نظر آمریکا
سه شنبه 17 فروردین 1400 - 10:18:14 AM
ایرانیان جهان - تسنیم / محافل سوری با اشاره به بازداشت شماری از تروریست‌های گروه موسوم به «حراس الدین» از سوی تروریست‌های جبهه النصره آنرا در راستای تلاش «ابومحمد جولانی» سرکرده جبهه النصره برای نشان دادن سرسپردگی به آمریکا دانستند.
الوطن سوریه گزارش داد: گروه موسوم به جبهه النصره مندرج در فهرست بین المللی گروه‌های تروریستی اقدام به بازداشت سه تروریست گروه موسوم به «حراس الدین» وابسته به القاعده چند روز پس از اینکه «ابومحمد الجولانی» سرکرده جبهه النصره در یک شبکه تلویزیونی آمریکایی ظاهر شد، کرد.
ناظران امور این اقدامات جبهه النصره را در راستای تلاش برای جلب نظر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و به این امید که بایدن آنها را از فهرست گروه‌های تروریستی خارج کند، قلمداد کردند.
الوطن گزارش داد: جبهه النصره از «هیئت تحریر الشام» به عنوان پوشش استفاده می‌کند و از سویی دولت آمریکا که مدعی مبارزه با القاعده است از سیاست بازی با اسامی و مصطلاحات بهره می‌برد تا اهدافش را محقق سازد.
پس از اینکه «ابومحمد الجولانی» در سوم فوریه گذشته با شبکه آمریکایی گفتگو کرد، تروریست‌های تحت امر وی اقدام به بازداشت 6 تروریست «حراس الدین» با حمله به منازل آنها در شهر ادلب و مناطقی در حومه «جسرالشغور» در غرب ادلب کردند.
الوطن گزارش داد: بازداشت‌های اخیر از جمله غیر سوری‌ها در راستای تلاش جولانی است تا وانمود کند که با تروریسم مبارزه می‌کند و ناظران امور این بازداشت‌ها را در واقع نوعی نشان دادن سرسپردگی به آمریکا دانستند.
در واقع جولانی قصد دارد که نشان دهد که میانه رو است و با تروریسم مبارزه می‌کند و به دنبال هدف قرار دادن منافع غرب به هیچ عنوان نیست.
سرکرده جبهه النصره در گفتگو با شبکه آمریکایی گفت: هیئت تحریر الشام با برخی سیاست‌های غرب در منطقه مخالف است اما ابدا به اقدامی علیه ایالات متحده یا اروپا انجام نمی‌دهد. نقش ما مقابله با دولت سوریه است و کشورهایی که ما در فهرست تروریسم قرار داده‌اند، در سیاست‌های خود بازنگری کنند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/237027/اقدامات-نمایشی-جبهه-النصره-و-«جولانی»-برای-جلب-نظر-آمریکا
بستن   چاپ