ایرانیان جهان
کرونا عامل ناامیدی جوانان آلمانی نسبت به آینده
سه شنبه 17 فروردین 1400 - 1:05:57 PM
ایرانیان جهان-

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم نتیجه بررسی جدید موسسه "برتلزمن" نشان می دهد با توجه به اینکه دومین عید پاک در بحران کرونا سپری می شود در بسیاری از شهروندان آلمانی امید کاهش پیدا کرده و دلسردی ها رو به افزایش است.

این بررسی نشان می دهد که دلسردی ایجاد شده اتحاد و همبستگی جامعه را در معرض خطر قرار داده است.

نتیجه این بررسی نشان می دهد که انسجام در حال کاهش است و اعتماد به انسان ها در حال کم شدن و تصویر آینده جامعه هم در حال تاریک شدن است و این تحولات به ویژه در افراد زیر 30 سال رخ می دهد.

دکتر "اونزیکر" از نویسندگان این تحقیق بحران کرونا و طولانی شدن آن را عامل به وجود آمدن این اوضاع می داند. به گفته وی نارضایتی ها از عرصه سیاسی و دلسردی ها از پاییز گذشته افزایش پیدا می کند و این مسئله حتی در گروه ثروتمندان دیده می شود.

این بررسی همچنین نشان می دهد که چشم انداز شهروندان نسبت به آینده بسیار تیره و تار تر شده است. در حالی که 38 درصد در شرایط نامطلوب کرونایی در بهار سال 2020 با این جمله که من با نگرانی زیاد به آینده می نگرم موافق بودند و در دسامبر 2020 بیش از نیمی از شهروندان این وضعیت را داشتند و در طبقه متوسط نگرانی درباره آینده نسبت به مدت مشابه از 19 به 41 درصد افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید

درباره مسئله آینده بخصوص پاسخ های نسل جوان جامعه حاکی از نگرانی های بیشتر بود. این بررسی نشان داد که نگرانی جوانان تا 29 سال در دوران این بحران به شدت افزایش پیدا کرده است. در دسامبر سال 2020 حدود دو سوم جوانان درباره آینده ابراز نگرانی کردند در حالی که در گروه های سنی دیگر این ابراز نگرانی بین 20 و 40 درصد بود.

این بررسی نشان می دهد که در افراد زیر 30 سال علامت های آشکاری از افسردگی دیده می شود. در نیمه دوم سال 2020 سهم افرادی که احساس تنهایی می کردند از 46 به 71 درصد رسیده بود.

نویسندگان این تحقیق درباره جدایی بی سابقه و چشمگیر در جامعه آلمان در این شرایط هشدار داده‌اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/237119/کرونا-عامل-ناامیدی-جوانان-آلمانی-نسبت-به-آینده
بستن   چاپ