ایرانیان جهان
بحران کرونا در فرانسه؛ پزشکان مجبور به اولویت‌بندی در درمان شدند
چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 9:44:41 AM
ایرانیان جهان-

به گزارش دوشنبه ایرنا، تارنمای ایندیپندنت گزارش داد: سرعت گسترش نوع مسری تر ویروس کرونا که به ویروس انگلیسی شناخته می شود به پدیده ای غالب در فرانسه تبدیل شده است و تا روز شنبه 46 هزار مبتلای جدید دراین کشور به ثبت رسیده که از این تعداد  5 میلیون 273 نفر در بخش مراقبت های ویژه نگهداری می شوند.

اولویه وران وزیر بهداشت فرانسه در مصاحبه رادیویی گفت انتظار دارد که موارد ابتلا در کشورش در دو هفته آینده افزایش یابد.

وی پیش بینی کرد کرونا در کشورش تا پایان ماه آوریل به اوج برسد و در ماه آوریل این روند کاهش یابد. اما پزشکان بخش های مراقبت های ویژه می گویند هفته های دشواتری را در مقایسه با موج اول و دوم کرونا در پیش خواهند داشت.

جوردن ناهوم پزشک بیمارستانی در حومه پاریس گفت همه 32 تختخواب بخش ای سی یو در بیمارستان محل کارش پر هستند و کادر پزشکی اکنون مجبورند بین بیمارانی که باید درمان شوند اولویت قائل شوند.

وی از کمبود تخت های بیمارستانی و کادر پرستاری ابراز نگرانی کرد و گفت حتی قبل از کووید-19 نیز با کمبود پرستار مواجه بودیم زیرا به ازای کاری که انجام می دهند حقوق نمی گیرند اما اکنون به دلیل بحران کرونا تعداد بیشتری از پرستاران بیمارستان را ترک کرده اند.

41 پزشک بخش آی سی یو ماه گذشته در سرمقاله مجله فرانسوی دومانش گفتند که ناتوانی دولت فرانسه در اعمال قرنطینه زودهنگام به زودی کادر بهداشتی را مجبور می کند که تصمیم بگیرند کدام بیمار زنده بماند و کدام بیمار بمیرد. فقط در پاریس، پایتخت، ای سی یوها از بیش از 140 درصد از ظرفیت خود استفاده می کنند.

نظرسنجی که پاییز گذشته انجام شد نشان داد که تقریبا 40 درصد از کادر پرستاری در فرانسه به دلیل استرس و فشار ناشی از همه گیری قصد دارند کار خود را رها کنند.

پرستاری که در بخش مراقبت های ویژه کار می کرده و اکنون بیمارستان را ترک کرده است وضعیت در ای سی یو بیمارستان محل کارش را مانند یک «کابوس» توصیف کرده وگفته نگران این بوده که موج سوم کرونا «بشدت خطرناک» باشد که بخشی از این نگرانی به خاطر این است که دیگر رمقی در کادر بیمارستان باقی نمانده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه وعده داده تعداد تخت های بخش ای سی یو در سراسر این کشور را افزایش دهد.

به تازگی نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه ایفوپ، دو سوم فرانسوی ها به دولت  مکرون در مدیریت بحران شیوع کرونا اعتماد ندارند.  بر اساس این نظرسنجی، تنها 35 درصد از فرانسوی ها به دولت مکرون برای مقابله با همه گیری کووید-19 اعتماد دارند.

همچنین در این نظرسنجی آمده است که 66 درصد فرانسوی ها بر این باورند که تعهد رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر واکسیناسیون تمام فرانسوی ها تا پایان تابستان سال میلادی جاری محقق نخواهد شد.

طبق آخرین آمار 4 میلیون و 822 هزار و 470 نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 96 هزار و 678 نفر جان باخته اند.


http://www.ilandnews.ir/fa/News/237155/بحران-کرونا-در-فرانسه؛-پزشکان-مجبور-به-اولویت‌بندی-در-درمان-شدند
بستن   چاپ