ایرانیان جهان
استقبال اردوغان از 2 مقام ارشد اتحادیه اروپا در آنکارا
چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 10:28:12 AM
ایرانیان جهان - مهر / رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز طی مراسمی رسمی از روسای شورای اروپا و کمیسیون اروپا در آنکارا، پایتخت این کشور استقبال کرد.
به گزارش دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز طی مراسمی رسمی از «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا و «اورسولا فندر لاین»، رئیس کمیسیون اروپا در آنکارا استقبال کرد.
گفته می‌شود طرفین قرار است بر سر روابط دوجانبه میان آنکارا و بروکسل و همچنین یافتن راه حلی برای برون رفت از تنش‌های ایجاد شده میان دو طرف طی یک سال گذشته با یکدیگر رایزنی کنند.
به گفته رسانه‌های ترکیه، انتظار می‌رود اردوغان به جز مسائل مشترک و تنش‌های ایجاد شده میان دو طرف، در خصوص موضوع توافق سال 2016 در خصوص پناهجویان سوری نیز با طرف اروپایی به گفتگو بپردازد.
همچنین بنا بر ادعای رسانه های ترکیه، دو مقام ارشد اروپایی در خلال این سفر، کمک‌های مالی بیشتری به آنکارا بابت هزینه‌های مربوط به پناهجویان پیشنهاد خواهند داد.
لازم به ذکر است تنش‌ها میان ترکیه و اتحادیه اروپا از تابستان سال گذشته و در پی اعزام ناوهای نظامی ترکیه به دریای مدیترانه برای کشف منابع انرژی جدید رو به افزایش گذاشت. البته پس از اعتراض شدید اروپایی‌ها به این اقدام ترکیه، آنکارا تا حدودی در راستای کاهش تنش‌ها میان دو طرف حرکت کرده و مذاکراتی جدید در خصوص توافق دریایی خود با یونان که پیشتر در سال 2016 میان دو طرف انجام شده بود، به جریان انداخت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/237257/استقبال-اردوغان-از-2-مقام-ارشد-اتحادیه-اروپا-در-آنکارا
بستن   چاپ