ایرانیان جهان
تمام مراکز استان‌ها از امروز 18 فروردین در وضعیت قرمز قرار گرفتند
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 15:24:43
ایرانیان جهان - 257 شهرستان کشور ازجمله تمامی مراکز استان‌ها، از امروز 18 فروردین در وضعیت قرمز به‌لحاظ شیوع کرونا قرار گرفتند.

طبق رنگ‌بندی نقشه اپلیکیشن ماسک ، تمامی مراکز استان‌ها در وضعیت قرمز به‌لحاظ شیوع کرونا قرار گرفتند. بر این اساس، هم‌اکنون 257 شهرستان کشور در وضعیت قرمز، 129 شهرستان نارنجی، 51 شهرستان زرد و 11 شهرستان آبی هستند. این بدان معنی است که 85 درصد شهرهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی هستند. گفتنی است تعداد شهرستان‌های نارنجی و قرمز پیش از نوروز 40 مورد اعلام شد. وزارت بهداشت با پایان ایام نوروز اعلام کرد وارد موج چهارم کرونا شده‌ایم و افزایش ترددها و دورهمی‌ها، ابتلا به کرونا را در تمام کشور صعودی کرده است. گفته می‌شود آمار مرگ‌ومیر روزانه بر اثر کرونا که از 13 فروردین سه‌رقمی شد، تا سه هفته آینده ادامه داشته باشد. همچنین، روز گذشته 17 فروردین، رکورد ابتلا روزانه به کرونا در کشور با شناسایی 17 هزار و 430 بیمار جدید شکسته شد. مقاله‌های مرتبط:
ستاد مقابله با کرونا: در نوروز بیش از 15 هزار فرد مبتلا به کرونا سفر رفتند
گفتنی است در شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند، تنها مشاغل ضروری به فعالیت ادامه خواهند داد و در ادارات تنها نیمی از کارمندان باید حضور یابند. مشاغل ضروری شامل مراکز امدادی و درمانی، اورژانس‌ها، داروخانه‌ها، مراکز امنیتی، مراکز اداری و خدماتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و مراکز تأمین ارزاق و مایحتاج عمومی همچون میوه‌فروشی‌ها، مراکز عرضه محصولات لبنی و پروتئینی، نانوایی و تعمیرگاه‌ها می‌شود. در شهرستان‌ های نارنجی تنها مشاغل دسته یک و دو قادر به فعالیت خواهند بود. گروه شغلی «دو» شامل بوستان‌ها و مراکز تفریحی، مراکز خرید، پاساژها، فروشگاه‌های فروش مواد غیر غذایی، مراکز شماره‌گذاری اتومبیل، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، مراکز تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مراکز فروش لوازم خانگی، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، آب‌میوه و بستنی فروشی‌ها، آرایشگاه‌ها، بازار فروش خودرو، فرش و موکت فروشی‌ها، خدمات چاپ دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی‌ها، اسباب‌بازی فروشی‌ها، عمده‌فروشی و خرده‌فروشی پوشاک، پارچه‌فروشی‌ها، پرده‌سراها، مراکز فروش مبلمان، کیف و کفش، مراکز فروش لوازم‌التحریر، خیاطی و خرازی، آتلیه و عکاسی‌ها، مشاوران املاک، فروشگاه‌های لوازم آرایشی و بهداشتی و مراکز فروش و عرضه خشکبار و آجیل می‌شود. پیش از این سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درمورد دلایل تأخیر در انجام واکسیناسیون در کشور توضیح داد: همچنان تا تکمیل واکسیناسیون فاز یک فاصله داریم و به‌رغم مشکلات ناشی از کندی تولید، کمبود مواد اولیه و جانبی تولید در سطح جهانی و عدم تناسب عرضه و تقاضای واکسن و ممانعت و محدودیت برخی کشورهای تولیدکننده بر صادرات واکسن و تبعا تأخیر در ورود و ملاحظات فنی که برنامه واکسیناسیون ملی را صرفا محدود به واکسن های خاص و مورد تأیید مراجع نظارتی ملی می‌‌کند، سرعت واکسیناسیون در بهار جاری متناسب با روند تأمین واکسن، گام به گام سرعت بیشتری خواهد یافت.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/237428/تمام-مراکز-استان‌ها-از-امروز-18-فروردین-در-وضعیت-قرمز-قرار-گرفتند
بستن   چاپ