ایرانیان جهان
کشته شدن 60 داعشی در عراق
چهارشنبه 18 فروردين 1400 - 18:33:11
ایرانیان جهان - فارس / سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای از کشته شدن 60 تروریست داعش طی عملیات ویژه سرویس مبارزه با تروریسم و نیروی هوایی عراق در رشته‌‌کوه‌های حمرین خبر داد.
«یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق، امروز (چهارشنبه - 7 آوریل)، نتایج جدیدی از عملیات «الأسد المُتاهب» (شیر آماده) که ماه گذشته آغاز شده بود را اعلام کرد و از موفقیت نیروهای مبارزه با تروریسم و نیروی هوایی ارتش عراق در به هلاکت رساندن 60 تروریست در رشته کوه‌های «حمرین» خبر داد.
رشته کوه‌های حمرین در محدوده مرزی استان‌های کرکوک و صلاح الدین قرار دارد.
وی طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد تایمز» منتشر شد، اعلام کرد که بنا بر دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم،ادامه یافت؛ به ویژه که در عملیات ماه گذشته موسوم به«الأسد المُتاهب»، 120 مخفیگاه تروریست‌ها منهدم و 27 داعشی به کام مرگ فرستاده شدند.
رسول توضیح داد که شماری از این تروریست‌ها پس از مواجهه با حملات سنگین نیروهای عراقی به رشته کوه‌های قره جوق به سمت رشته کوه‌های حمرین پا به فرار گذاشتند. نیروهای سرویس مبارزه با تروریسم تحرکات آنها برای فرار را رصد کردند اما به منظور شناسایی مقرهای جایگزینی که این تروریست‌ها به آن پناه خواهند برد، از تیراندازی به سوی آنها خودداری کردند.
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق افزود: پس از استقرار تروریست‌ها در مخفی‌گاه‌های جایگزین، سرویس مبارزه با تروریسم، مختصات این مخفی‌گاه‌ها را به نیروی هوایی عراق گزارش کرد و نیروی هوایی نیز در 25 مارس 2021، به بمباران این مقرها و انهدام آنها به صورت کامل اقدام کرد.
وی با اشاره به هماهنگی بالا میان سرویس مبارزه با تروریسم و نیروی هوایی عراق در عملیاتی تاکتیکی جدید و بسیار حرفه‌ای تاکید کرد که امروز در تاریخ 7 آوریل 2021، بمباران و عملیات علیه بقایای داعش در رشته کوه‌های حمرین به کشته شدن 60 تروریست منجر شد.
رسول تصریح کرد که سرویس مبارزه با تروریسم همچنان به تلاش خود برای تحقق وعده خود به مردم عراق و فرماندهی کل نیروهای مسلح مبنی بر نابودی کامل تمامی تروریست‌ها و پاکسازی عراق از لوث وجود آنها ادامه خواهد داد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/237501/کشته-شدن-60-داعشی-در-عراق
بستن   چاپ