ایرانیان جهان
ریپل برای اولین بار از 2018 از یک دلار گذشت: دلیل این امر چیست؟
پنجشنبه 19 فروردين 1400 - 09:53:47
ایرانیان جهان - ریپل برای اولین‌بار پس از 37 ماه از یک دلار گذشته و به‌عنوان آلت کوینی اصلی با ارزش بازار بالا دنباله رو اتریوم شده است.

قیمت ریپل (XRP) چهارمین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار در سه شنبه برای اولین‌بار از مارس 2018 از یک دلار عبور کرد و ارزش بازار آن حدودا 47 میلیارد دلار شد. جفت ریپل و بیت کوین به دلیل شکست مقاومت، شاهد رشدی قابل‌توجه بوده است.

ایرانیان جهان

زمانی‌که ریپل در حوالی 0.75 دلار بود، تریدرها متوجه شدند که ساختار بازار خرسی است. کانترینگ کلارک یکی از تریدرهای مشتقات رمزارز گفته بود که ریپل دارای تمامی مشخصات تکنیکال برای صعود است. از آن زمان XRP از 0.75 به 1 دلار رسیده است. در سه شبنه‌ی این هفته کلارک گفته بود: دلایل خوبی وجود دارد، XRP از لحاظ تکنیکال دارای تمام معیارهای بولیش است. حذف ریپل از فهرست صرافی‌ها، بازار را بدون پوزیشن شورت یا خنثی باقی گذاشت. این امر می‌تواند بیشتر نیز شود. یکی دیگر از تریدرهای معروف به نام Kaleo گفته است که شکست مقاومتی جفت ریپل/ بیت کوین خوشبینانه است. بعد از عبور از مقاومت یک دلار، کالیو توضیح داد که ریپل در شرف شکستن مقاومت روند نزولی سه ساله نسبت به بیت کوین است. او گفت: جفت XRP/BTC در شرف شکست مقاومت روند نزولی 3 ساله است. احتمال خطر (exposure) صفر در اینجا غیر مسئولانه به نظر می‌رسد. زمانی‌که این آلت‌کوین شروع به پامپ کند، جهشی عمودی خواهد داشت. هنوز اوایل این موضوع است.

ایرانیان جهان

یکی دیگر از عوامل محرک ریپل به غیر از جنبه‌ی تکنیکال، رشد حجم اجتماعی آن است. حجم اجتماعی (Social Volume) ، معیاری برای ارزیابی رمزارزها است که نشانگر تعداد دفعات تکرار نام یک رمزارز در رسانه‌های اجتماعی است. طبق گفته‌ی تحلیلگران پلتفرم تحلیل داده‌ی Santiment، حجم اجتماعی ریپل به سرعت، هم‌زمان با تعدادی دیگر از رمزارزها در حال رشد است. این تحلیل‌گران می‌گویند: بیشتر آلت کوین‌ها از آغاز هفته روند صعودی خود را حفظ کرده‌اند، به غیر از STX که شاهد بیشترین حجم اجتماعی 5 ماهه بوده است، دیگر 100 رمزارز برتر دیگر رشدی شدید نداشته‌اند. سایر رشدهای شدید متعلق به XRP، XTZ، FTM و BTG بوده است. اگر ساختار تکنیکال دست‌نخورده باقی بماند و حجم اجتماعی به‌طور مداوم بالا باشد، حرکت ریپل می‌تواند این رمزارز را تا سطح مقاومت بعدی خود بالا ببرد. از لحاظ تکنیکال ریپل دارای سطح مقاومت بعدی در حدود 1.2 دلار و دیوار-فروش در 2 دلار است که به دسامبر 2017 برمی‌گردد. *** این مقاله حاوی توصیه یا پیشنهاد اقتصادی از سوی زومیت نیست. خطر از‌دست‌دادن سرمایه در هر سرمایه‌گذاری وجود دارد و سرمایه‌گذار باید پس از مطالعه و تحقیق، خود تصمیم نهایی را اتخاذ کند و مسئولیت تبعات آن را بر‌عهده بگیرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/237623/ریپل-برای-اولین-بار-از-2018-از-یک-دلار-گذشت--دلیل-این-امر-چیست؟
بستن   چاپ