ایرانیان جهان
کاهش اعتماد فرانسوی‌ها به مدیریت دولت در بحران کرونا
جمعه 20 فروردین 1400 - 10:24:00 AM
ایرانیان جهان - باشگاه خبرنگاران / بر اساس جدیدترین نظرسنجی، اعتماد فرانسوی‌ها به دولت این کشور در خصوص مدیریت بحران کرونا باز هم کاهش یافت.
به نقل از تلویزیونی ب اف ام فرانسه (BFMTV)، بر اساس جدیدترین نظرسنجی که ساعاتی پیش منتشر شد، اعتماد فرانسوی‌ها به دولت این کشور در خصوص مدیریت بحران کرونا باز هم کاهش یافت.
بر اساس این نظرسنجی که موسسه اِلَب (Elabe) آن را برای نشریه اقتصادی لزکو و شبکه رادیویی رادیو کلاسیک (Radio Classique) انجام داده است و نتایج آن پنجشنبه شب منتشر شد، فقط 33 درصد از فرانسوی‌ها به امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در خصوص مهار کرونا اعتماد دارند. این در حالی است که اعتماد فرانسوی‌ها به ژان کستکس، نخست وزیر کشورشان نیز به شدت کاهش یافته است و در حال حاضر فقط 26 درصد از مردم در مورد مدیریت بحران کرونا به او اعتماد دارند.
اوایل ماه آوریل اعتماد مردم فرانسه به امانوئل مکرون با یک امتیاز کاهش به 33 درصد و به ژان کستکس با 4 امتیاز کاهش به 26 درصد رسید.
بر این اساس، میزان اطمینان فرانسوی‌ها به رئیس جمهور برای "مقابله مؤثر با مشکلات پیش روی کشور" برای دومین ماه پیاپی کاهش یافت که در مقایسه با ماه مارس (که 2 امتیاز کاهش یافت) کمتر بود؛ بنابراین نسبت فرانسوی‌هایی که به رئیس جمهور کشورشان اعتماد ندارند، 3 امتیاز افزایش یافته و به 63 درصد رسیده است. در واقع باید گفت بی اعتمادی فرانسوی‌ها به مکرون از آغاز بحران سلامت (64 درصد در دسامبر 2019) به بالاترین سطح رسید.
به رغم آنکه میزان اعتماد فرانسوی‌ها به کستکس برای سه ماه متوالی بهبود یافته بود، در حال حاضر 66 درصد از مردم فرانسه به نخست وزیر کشورشان اعتمادی ندارند. این کاهش اعتماد به همه رده‌های سنی مربوط می‌شود؛ البته میزان بی اعتمادی به کستکس در بین افراد بالای 65 سال بیشتر است. از 66 درصدی که به نخست وزیر کشورشان بی اعتماد هستند، 31 درصد افرادی هستند که بالای 65 سال دارند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/237805/کاهش-اعتماد-فرانسوی‌ها-به-مدیریت-دولت-در-بحران-کرونا
بستن   چاپ