ایرانیان جهان
سقوط با «دراکولا»
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 06:46:50
ایرانیان جهان - صبح نو /متن پیش رو در صبح نو منتشر شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست
حدود دوسال پیش بود که مهران مدیری «هیولا» را برای شبکه نمایش خانگی ساخت. آن سریال هم مانند اکثر کارهای مدیری در فضای کمدی اجتماعی بود که در جاهایی به زیرشاخه موردعلاقه مهران مدیری، یعنی کمدی سیاه تنه می‌زد. فارغ از میزان موفقیت «هیولا»، حالا مجری «دورهمی» فصل دوم این مجموعه را با نام «دراکولا» تولید و راهی شبکه نمایش خانگی کرده است. «دراکولا» را امیر برادران نوشته و از بستر سامانه‌های آنلاین به صورت هفتگی درحال توزیع است. مهران مدیری، محمد بحرانی، نیما شعبان‌نژاد و سیما تیرانداز نقش‌های‌شان را از فصل قبل تکرار می‌کنند و بازیگران جدیدی به گروه بازیگر این فصل ملحق شده‌اند که شامل: ویشکا آسایش، گلاره عباسی، اندیشه فولادوند، بهنام تشکر، مرتضی زارع، احسان امانی، شکیلا سماواتی، مرجان مؤمنی، فرنوش نیک‌اندیش، حامد وکیلی و گلاره دربندی می‌شوند.
هوشنگ شرافت؛ معلمی سرشناس و شرافتمند است که در تنگنای مالی قرار دارد و این مسأله بر خانواده‌اش تأثیر به‌سزایی گذاشته‌است. هوشنگ مادری مریض دارد که توان خرید داروهایش را ندارد و روزی یکی از دانش‌آموزانش به‌نام هوشمند کامروا به او سه تراول 50‌هزار تومانی می‌دهد و شرایط خرید داروها را پیدا می‌کند، اما می‌فهمد که تراول‌ها تقلبی بوده و برای خرید داروهایش مجبور به خرج آن‌ها می‌شود. در همان حین، با پدر هوشمند یعنی، کامران کامروا، که فردی بسیار پولدار است، آشنا می‌شود و ارتباطاتی با او پیدا می‌کند که باعث می‌شود شریف بودن را کنار بگذارد و ناخواسته ثروتی بادآورده می‌آورد و درگیر یک زندگی جنایی می‌شود. این چندخط خلاصه داستان فصل اول این مجموعه بود اما در فصل دوم، کامران کامروا، سه سال پس از ماجراهای فصل اول، با زن دیگری به‌نام ژاله کبیری ازدواج کرده و مهرافزون/چمچاره را به استخدام خود درآورده است. ژاله جشن تولدی باشکوه برای او گرفته‌است تا مال و منال‌شان را به رخ دیگران بکشد. در همان حین هوشمند، که سایت شرط‌بندی باز کرده‌است، توسط اینترپل دستگیر می‌شود.
به گزارش ویجیاتو، سریال دراکولا مانند خون آشامی است که در حال دریدن شریان‌ها و مکیدن خون تک تک کاراکترهای خودش است و آن‌ها را تبدیل به افرادی بی‌روح و بی‌هویت کرده که نمی‌دانند باید چطور بامزه باشند. سریال پس از سه قسمت شدیدا به اصطلاح لنگ می‌زند و تکلیفش با خودش هم مشخص نیست. حوصله سربر و بی‌مزه دو ویژگی بارز سریال جدید مهران مدیری هستند. دراکولا نه مانند هیولا یک فرهاد اصلانی دارد که مانند کارت آس رو بشود و بتواند با بازی هنرمندانه‌اش ضعف‌های سریال را بپوشاند و نه تا به اینجا داستانی داشته که بتوان به آن جذب شد. مدیری احتمالا فکر کرده تمام این ضعف‌ها زیر طراحی صحنه پر زرق و برق گم خواهند شد، طراحی صحنه شلوغی که هیچ ظرافتی در آن دیده نمی‌شود و قرار نیست با ریخت و پاش از حیوانات نایاب گرفته تا گروه ارکستر و لباس‌ها و آرایش‌های غلیظ، کسی لذت ببرد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/238779/سقوط-با-«دراکولا»
بستن   چاپ