ایرانیان جهان
تمرکز رانندگان بعد از اتمام تماس تصویری به‌شدت کاهش می‌یابد
سه شنبه 24 فروردين 1400 - 06:49:54
ایرانیان جهان - براساس گزارش‌های مؤسسه‌های بیمه‌، نیمی از رانندگان آمریکایی که پس از تماس تصویری با خودرو رانندگی می‌کنند، در تمرکز روی جاده مشکل دارند که به افزایش 24 درصدی تلفات رانندگی منجر شده است.

آمریکایی‌ها در سال 2020 مجموعا 2/83 تریلیون مایل رانندگی کردند که درمقایسه‌با سال 2019، کاهش 13/2 درصدی (بیشتر به‌علت همه‌گیری کرونا ) را نشان می‌دهد. بااین‌حال طبق گزارش NHTSA، تلفات ناشی از حوادث رانندگی در این کشور 8 درصد افزایش یافته است. به‌گزارش Carscoops ، این یعنی براساس مسافت رانندگی، تلفات 24 درصد افزایش یافته‌ است که بزرگ‌ترین جهش سال‌به‌سال را از سال 1924 نشان می‌دهد.

ایرانیان جهان

چگونه تلفات جاده‌ای را به نصف کاهش دهیم؟ افزایش آمار تلفات جانی عابران پیاده در تصادفات آمریکا
الکس تیم بیان می‌کند: بسیاری از آمریکایی‌ها استفاده از فناوری و توانایی چندوظیفه‌ای خود را در طول همه‌گیری ویروس کرونا بهبود بخشیده‌اند؛ اما داشتن مهارت‌های مربوط به اتاق نشیمن به‌معنی عملکرد مناسب در پشت فرمان ترجمه نمی‌شود. رانندگان هنگام بازگشت به جاده، خطرهای اعتماد‌به‌نفس کاذب را باید تشخیص دهند تا از خود و مسافران محافظت کنند. مؤسسه‌ی بیمه‌ی ایمنی بزرگراه (IIHS) می‌گوید بررسی تلفن به‌طور‌متوسط ​​4/6 ثانیه طول می‌کشد. با سرعت 88 کیلومتربرساعت (55 مایل‌برساعت)، زمانی به‌اندازه‌ی طی‌کردن طول یک زمین فوتبال، چشم راننده از جاده برداشته می‌شود که ممکن است خطرهای زیادی برای جان سرنشینان به‌همراه داشته باشد.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/238796/تمرکز-رانندگان-بعد-از-اتمام-تماس-تصویری-به‌شدت-کاهش-می‌یابد
بستن   چاپ