ایرانیان جهان
در راستای پشتیبانی و مانع زدایی تولید صورت گرفت:
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان: زمینه توسعه روزافزون تولیدات کارخانه قارچ کشت اورامان سبز فراهم می شود
چهارشنبه 25 فروردين 1400 - 22:48:27
وزارت رفاه
ایرانیان جهان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در راستای پشتیبانی و مانع زدایی تولید؛ برای دومین بار از کارخانه قارچ کشت اورامان سبز "بزرگترین کارخانه قارچ غرب کشور" در سروآباد بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، برهان صلواتی در این بازدید با اشاره به پرداخت 11 میلیارد تومان تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی و اشتغال پایدار روستایی به این واحد تولیدی گفت: تلاش می‌کنیم از طریق تعاونی‌های فراگیر روستایی و بانوان، زمینه توسعه روزافزون تولیدات کارخانه قارچ کشت اورامان سبز را فراهم کنیم.
مدیرعامل کارخانه قارچ سبز اورامان کشت نیز در این بازدید با اشاره به راه اندازی و فعالیت 20 سالن پرورش قارچ با سالانه 1500 تن تولید و در دست احداث بودن فاز توسعه 4 ساله دیگر گفت: در حال حاضر 100 نفر بیمه شده به صورت مستقیم در این واحد مشغول به کار هستند که 13 نفر از آنان به صورت مددجو و از محل طرح مشوق های اشتغالزایی دولت از جمله یارانه دستمزد به کار گرفته شده اند.
وی با بیان این که قارچ تولید شده در این کارخانه، با کیفیت ترین قارچ در بازار کشور محسوب می‌شود که بخشی از آن به کشورهای هلند، کویت، دبی و... صادر می‌شود تاکید کرد: در حال حاضر مشکل به وجود آمده در زمینه تهیه کمپوست به عنوان مواد اولیه مورد نیاز تولید کارخانه، این واحد اشتغالزایی را با خطر جدی مواجه کرده است.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA

http://www.ilandnews.ir/fa/News/239339/مدیرکل-تعاون،-کار-و-رفاه-اجتماعی-کردستان--زمینه-توسعه-روزافزون-تولیدات-کارخانه-قارچ-کشت-اورامان-سبز-فراهم-می-شود
بستن   چاپ