ایرانیان جهان
طالبان: در پی سرپیچی آمریکا از توافقنامه قطر راه برای هر اقدام لازم باز است
جمعه 27 فروردین 1400 - 11:09:30 AM
ایرانیان جهان - تسنیم / طالبان تعویق چند ماه خروج نیروهای آمریکایی را سرپیچی علنی از توافقنامه قطر خواند و هشدار داد که در پی این اقدام راه برای هرگونه اقدام لازم باز است.
پس از اعلام جدول زمانی جدید آمریکا برای خروج نیروهایش از افغانستان تا 11 سپتامبر (20 شهریور)، طالبان تعویق چند ماهه خروج نیروها از افغانستان را «سرپیچی علنی» از توافقنامه قطر دانست.
این گروه از سازمان ملل و نمایندگان کشورها و سازمان‌هایی که در مراسم امضای این توافقنامه حضور داشتند، خواست تا بر آمریکا فشار بیاورند که بر تعهدات خود در توافقنامه عمل کرده و در تاریخ تعیین شده تمام نیروهای خود را از افغانستان خارج کند.
طالبان افزود که تعویق 6 ماهه 6 هزار نفر از زندانیان این گروه، عدم خروج سران این گروه از فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل، ارتکاب بیش از 1200 تخطی از توافقنامه و تعویق چند ماهه خروج نیروها ی آمریکایی از افغانستان را نشان دهنده آن دانست که «به آمریکایی‌ها نمی‌توان اعتماد کرد و آن‌ها به تعهداتشان متعهد نیستند».
طالبان همچنین با هشدار نسبت به از سرگیری حملات علیه نیروهای آمریکایی تصریح کرد: «اکنون اگر از سوی آمریکا از توافقنامه سرپیچی می‌شود، امارت اسلامی اصولاً راه هرگونه اقدام لازم را به روی مجاهدین باز می‌نماید، بنابراین مسئولیت عواقب آینده به جهت آمریکایی راجع می‌گردد، نه امارت اسلامی».
این گروه در ادامه نیز از آمریکا و دیگر کشورهای خارجی خواست تا هرچه زودتر نیروهای خود را از افغانستان خارج کنند و تاکید نمود: ما به هیچصورت از داعیه استقلال کامل و اقامه نظام خالص اسلامی منصرف نمی‌شود و پس از پایان مکمل و یقینی اِشغال، به میان آمدن راه حل مسالمت آمیز معضل افغانستان متعهد است.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/239590/طالبان--در-پی-سرپیچی-آمریکا-از-توافقنامه-قطر-راه-برای-هر-اقدام-لازم-باز-است
بستن   چاپ