ایرانیان جهان
آمریکا نظامیان بیشتری در اوکراین مستقر می‌کند
جمعه 27 فروردين 1400 - 19:40:03
ایرانیان جهان - فارس / یک مقام سفارت واشنگتن در کی‌یف اعلام کرد که در صورت نیاز آمریکا نظامیان بیشتری به اوکراین اعزام خواهد کرد.
یک مقام سفارت واشنگتن در کی‌یف اعلام کرد که آمریکا در صورت نیاز ممکن است نظامیان بیشتری را در اوکراین مستقر کند. 
«کریستینا کوین» سرپرست سفارت واشنگتن در کی‌یف می‌گوید، آمریکا امکان افزایش حضور نظامی خود در اوکراین را در صورت نیاز مورد بررسی قرار خواهد داد. 
اوکراینی‌ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم کرده و مدعی شدند جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش‌بس در شرق اوکراین را نقض می‌کنند. مسکو در مقابل دولت کی‌یف را به عدم اجرای توافق مینسک و عدم اراده لازم برای کاهش تنشها متهم کرده است.
در روزهای گذشته آمریکا و متحدانش همسو باهم از اوکراین حمایت کرده‌اند. در همین زمینه منابع خبری گزارش دادند یک فروند هواپیمای «سی -130» نیروی هوایی آمریکا اخیرا در یک پایگاه هوایی در «کی‌یف» فرود آمد. گفته می‌شود که این هواپیما تجهیزات و پرسنل نظامی برای کمک به ارتش اوکراین به همراه داشته است.
احتمال استقرار نظامیان آمریکایی در اوکراین درحالیست که پنتاگون روز گذشته از تصمیم خود برای اعزام دو ناوشکن آمریکایی به دریای سیاه در بحبوحه افزایش تنش میان اوکراین و روسیه، عقب‌نشینی کرده است. 
به گفته یکی از این دو فرد، با توجه به افزایش تنش مرزی میان اوکراین و روسیه، نیروی دریایی آمریکا تصمیم گرفت از این اقدام صرف نظر کند تا از تشدید غیرضروری تنش‌ها اجتناب کند.
برخی منابع نیز گفت‌وگوی تلفنی میان «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه را در عقب نشینی ناوهای آمریکایی از دریای سیاه موثر دانسته‌اند.

http://www.ilandnews.ir/fa/News/239680/آمریکا-نظامیان-بیشتری-در-اوکراین-مستقر-می‌کند
بستن   چاپ